Ahmet Maraşlı

EĞİTİMDE ÇÖZÜM AMA “NASIL”? – 4

Ahmet Maraşlı

KAVRAMA GÜCÜ OLAĞANÜSTÜ ARTARSA NELER OLUR?

            Hep düşünmüş, hayâl etmiş, umutlanmış ve hedef edinmişimdir gençlik yıllarımdan beri:

Ülkemizin, medeniyetimizin ve bütün insanlığın ihtiyacı olan pırlantalar pırlantası harika gençlerde mutlaka olması gereken özelliklerden biri de, olağanüstü bir algı ve kavrama gücüdür. O gençleri bu güçle de mücehhez kılmak lâzım. Yani iş büyük.

            Başkalarıyla mukayese söz konusu dahi olamayacak çapta, olağanüstü farkını, mümkün olan en kısa zamanda her türlü engeli aşarak her şartta ortaya koyan çocuklar, gençler ve yetişkinler…

Okurken, dinlerken, çok kısa zamanda hem süre hem de nitelik yönüyle olağanüstü güç kazandıran…

Klasik olan ve olmayan güçlü sorular üretmeyi sağlayan…

Klasik olan ve olmayan güçlü cevaplar üretmeyi sağlayan…

Sınavda yetiştirme problemini âdeta ortadan kaldıran…

Yükleri hafifleştiren…

Daha çok ve ağır yükleri taşıma gücü ve ruhu kazandıran…

Kaliteyi, tabiî akışı içinde, tatlı bir şekilde hızla ve sürekli yükselten…

Dikkati, odaklanmayı, konsantrasyonu çok kısa zamanda olağanüstü artıran…

Her an büyük sıçramalar yaptıran…

            Sürekli bir önceki kendisini aşmayı sağlayan…

            Öndekilerle farkı hızla kapatıp öne geçiren…

Yararlı hobilere, sosyal ve kültürel faaliyetlere, derinlikli okumalara, spora, sanata vakit ayırma fırsatları veren…

            İyiliğin, doğruluğun ve güzelliğin kapılarını her cihetten en güzel şekil ve özde aralayan…

            Zekâ geriliği içinde olanı üstün zekâlıya yakın seviyeye kısa zamanda çıkaran…

Normal zekâlıyı üstün zekâ ve dehâ seviyesine çıkarabilen…

Üstün zekâlıyı dehâ ve dehânın üst seviyelerine çıkarabilen…

Dâhiyi, dâhilerin dâhisi seviyelerine yükseltebilen…

“Dünya ile rekâbet edecek” değil, “Dünyanın -âdeta- rekâbet edemeyeceği nesiller” yetiştirme derdinde, sevdasında, inancında, azminde, gücünde olan…

            Ama aynı zamanda, “Büyük düşün ama büyüklenme; küçülürsün” anlayışını ince ince zerk eden ve kabına sığmaz şekilde insana yakışan değerlerle donatan…

Olağanüstü ve özgün eğitimler!..

Hayâl gibi eğitimler!..

“Anlat, anlat, heyecanlı oluyor (!)” derler ya istihza ile... Düşünün ve cevap verin:

Bütün bunlar imkânsız mı?..

Üst perdeden ahkâm keserek “imkânsız!” diyenin, yerine göre, ufkuna, vizyonuna acı tebessümlerle bakarım, zekâdan, akıldan bahsederken çapa bak, “imkânsız”la “imkânsız zannedilen”i birbirinden ayıracak kıratta bile değil diye… Eğer bu medeniyetin sevdâlısıysa, medeniyetinin kaynağının ve gücünün ne demek olduğunun farkında değil diye…

1982'de şiire döktüğüm bir duam var:

Aşılmaz dağlar vardır, geçilmez yerler vardır

Kadîr-u Rahman-Rahîm! Lûtfet, de ki, “Geç!” bize!

            Her zorluğu açacak yollar vardır.

            “İmkânsız”la “imkânsız zannedilen”i birbirine karıştırmamak lâzım.

Yoktan yaratıp sonsuz lütuflarda bulunan Allah için, gönülden selam, sevgi, saygı, dua ve dua taleplerimle!..

AHMET MARAŞLI - TERCÜMEİHÂL

1958 yılında Kahramanmaraş’ta doğdu. Resmiyette adı-soyadı Duran Saçmalı’dır. İlkokul ve ortaokulu memleketinde bitirdi. Akşehir Yatılı Öğretmen Okulu ve Marmara Üniversitesi İktisadî ve İdarî Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü’nden mezun oldu. Öğretmenlikle üniversiteyi birlikte devam ettirdi ve MEB’e bağlı devlet okullarında 6,5 sene öğretmenlik yaptı.İnsanlığın kendisini bulması ve özlenen seviyelere erişebilmesi için en hassas ve dönüştürücü alanın, “insanın ihtiyacı olan çok yönlü gerçek bir eğitim” olduğu ve “yarınların daha çok bugünden yazılacağı” inancı içinde “büyütme” değil “yetiştirme” alanına yoğunlaştı.Kendi çocuklarını yetiştirme gayesiyle başladığı çok yönlü özgün eğitim çalışmalarını; otuz yıla yakın bir çalışma süreci sonunda; insanî, ahlâkî ve manevî değerler öncülüğünde, zekâ ve yetenekleri açıp öğrencilere üstün özellikler ve beceriler kazandırarak, dersleri ve eğitimi daha nitelikli ve kolay hâle getiren ve değişik seviyelere hitap eden sistematik bir model hâline getirdi (Ahmet Maraşlı / Zekâdan Dehaya Eğitim Modeli).Eğitimi; aile, öğretmen, öğrenci, yakın-uzak ve gerçek-sanal çevre ekseninde bir bütün olarak ele alan bu modelin kısmî uygulamalarından bile çok etkileyici sonuçlar ortaya çıktı ve çıkmaya devam ediyor.Ürettiği tekniklerden biri olan Hazırcevaplar (Özgün Cevaplar) Tekniği’nin 1. Kademesi, ilkokul-ortaokul ders kitaplarına girdi, TRT Çocuk’ta çizgi film olarak yayınlandı.Ürettiği bazı tekniklerin, YÖK onaylı ilk çocuk üniversitesi olan Üsküdar Çocuk Üniversitesi’nde, kendisi ve eğitimci ekibi tarafından, kurumun eğitime başlangıç tarihi olan Mart 2013’ten itibaren 6 yıl boyunca “Deha Okulu” başlığı altında eğitimleri verildi.Bazı tekniklerin ilk basamakları ise Küçükçekmece Çocuk Üniversitesi’nde Dinamik Eğitimler Atölyesi adıyla uygulanmaktadır.Eğitim modelinin temel kitabı olan “Zekâdan Dehaya”, Kırklareli Üniversitesi’nde Prof. Dr. Sefa Saygılı tarafından yüksek lisansta ders kitabı olarak okutuldu.Okumayı Sevdirme Projesi kitabı, Samsun-Çarşamba Bulutoğlu Anadolu Lisesi’nin organize ettiği, Millî Eğitim Bakanlığı onaylı, 5 Mayıs 2018 tarihli Liseler Arası Kitap Okuma Yarışması’nda okutulan yedi kitaptan birisi oldu.Okumayı Sevdirme Projesi kitabı, 7-8 Nisan 2018 tarihli Kültür ve Turizm Bakanlığı destekli Okuma Kültürü Çalıştayı’nda Çalıştay Çantasında takdim edildi.TYB (Türkiye Yazarlar Birliği) İstanbul Şubesi Yönetim Kurulu Üyesidir.İstanbul’da ve ülkemizin birçok yerinde aile, eğitimci ve öğrencilere seminerler ve eğitimler vermektedir.İlk ve tek evliliğini 1982 yılında Zehra Hanımla yapmış olup 36 yıllık evli ve dört çocuk babasıdır.Eserleri:Evde Okul, Okulda KaliteKur’ân’ın Diziliş MucizesiOkumayı Sevdirme ProjesiBu Çağda Çocuk YetiştirmekNasılettin HocaDâhilerle YarışalımDemiş Demiş Ne Demiş?Nasreddin Hoca ile Üretici Zekâ EtkinlikleriZekâdan DehayaFıkra Tadında Anne-Baba EğitimiDünyadan Geçerken (Şiir)

AHMET MARAŞLI DİĞER YAZILARI

Yorum Yaz

  969690

-