Ahmet Maraşlı

EĞİTİMDE ÇÖZÜM AMA “NASIL”? – 6

Ahmet Maraşlı

MEDENİYET ÇAPINDA SALDIRIYA MEDENİYET ÇAPINDA CEVAP

            Eğitimde isabetli, sağlam, kalıcı ve hızlı çözüm için büyük fotoğrafın hem detayları, hem de bütününe dikkatle bakmak gerek. Medeniyetinin gücüne ve güzelliğine inanan gözlerle…

            Bu medeniyette bu problemi ve hatta daha büyüklerini çözecek güç, güzellik ve cazibe var Allah'ın izni ve yardımıyla.

            Medeniyetimize ve insanî değerlere, yani insanlığa her alanda ve sürekli küresel dehşet verici saldırılar var.

            Çözüm, medeniyet çapında, her alanda, akıllıca ve küresel cevap. Yanlış yerlere odaklanmadan, yüzeysel olmadan, mevziî kalmadan, havanda su dövmeden, oyalanmadan, üst perdeden ahkâm kesip süreçte ve sonuçta verimsiz mesailere düşmeden, nokta atışlarla.

Atılacak, olmazsa olmaz en muazzam adımlardan biri; kurulacak çok kaliteli komisyonlarla; medeniyetimizin tarihten günümüze kadar, bilim, kültür, sanat ve ihtiyaç olan her alandaki bütün seçkin müktesebatı ve medeniyetimizin penceresinden bakarak dünya medeniyetlerinden seçileceklerin ve yeni ortaya konulacakların okul öncesinden başlayarak bütün eğitim süreçleri ve bütün hayatı içine alacak şekilde; süreç ve sonuç almada ihtiyaç olan teknik, metot ve yaklaşımların içine basamak basamak yerleştirilmesidir.

Bir diğer olmazsa olmaz adım, bu güzeller güzeli medeniyetin dert sahibi ve çaplı eğitimcileriyle gönül gönüle ve omuz omuza fedakârane gayretler içinde olmaktır.

Yalnız şunları unutmadan:

  1. Her öğretmen eğitimci değildir. Her eğitimci de öğretmen değildir.
  2. Dertli ve çaplı arasında kalınırsa, kesinlikle dertli tercih edilir.

Dertsiz insandan hiçbir şey olmaz, problem kaynağı olmaktan başka.

            Bu medeniyeti ve insanlığı, inşallah, “insan” kelimesinin içini dolduran insanlar ayağa kaldıracak. Bunun gerçekleşeceğine bütün ruh-u canımla inanıyorum.

            Öyleyse asıl mesele, o insanları bulmak, olabildiğince hızla yetiştirmek, onlara olağanüstü çap kazandırmak ve onlara imkân sunmakta.

            “Arayan ve aramasında ısrar eden bulur.” Eğer bulamıyorsak, kusuru önce kendimizde aramalıyız. Arıyor muyuz? Arıyorsak neyi arıyoruz? Gerektiği gibi arıyor ve aramada ısrar ediyor muyuz?

Yoktan yaratıp, herkese, bildiğimiz bilmediğimiz nice lütuflarda bulunan, bütün noksan sıfatlardan münezzeh olan Sübhan Allah için, gönülden selam, sevgi, saygı, dua ve dua taleplerimle!..

 

AHMET MARAŞLI - TERCÜMEİHÂL

1958 yılında Kahramanmaraş’ta doğdu. Resmiyette adı-soyadı Duran Saçmalı’dır. İlkokul ve ortaokulu memleketinde bitirdi. Akşehir Yatılı Öğretmen Okulu ve Marmara Üniversitesi İktisadî ve İdarî Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü’nden mezun oldu. Öğretmenlikle üniversiteyi birlikte devam ettirdi ve MEB’e bağlı devlet okullarında 6,5 sene öğretmenlik yaptı.İnsanlığın kendisini bulması ve özlenen seviyelere erişebilmesi için en hassas ve dönüştürücü alanın, “insanın ihtiyacı olan çok yönlü gerçek bir eğitim” olduğu ve “yarınların daha çok bugünden yazılacağı” inancı içinde “büyütme” değil “yetiştirme” alanına yoğunlaştı.Kendi çocuklarını yetiştirme gayesiyle başladığı çok yönlü özgün eğitim çalışmalarını; otuz yıla yakın bir çalışma süreci sonunda; insanî, ahlâkî ve manevî değerler öncülüğünde, zekâ ve yetenekleri açıp öğrencilere üstün özellikler ve beceriler kazandırarak, dersleri ve eğitimi daha nitelikli ve kolay hâle getiren ve değişik seviyelere hitap eden sistematik bir model hâline getirdi (Ahmet Maraşlı / Zekâdan Dehaya Eğitim Modeli).Eğitimi; aile, öğretmen, öğrenci, yakın-uzak ve gerçek-sanal çevre ekseninde bir bütün olarak ele alan bu modelin kısmî uygulamalarından bile çok etkileyici sonuçlar ortaya çıktı ve çıkmaya devam ediyor.Ürettiği tekniklerden biri olan Hazırcevaplar (Özgün Cevaplar) Tekniği’nin 1. Kademesi, ilkokul-ortaokul ders kitaplarına girdi, TRT Çocuk’ta çizgi film olarak yayınlandı.Ürettiği bazı tekniklerin, YÖK onaylı ilk çocuk üniversitesi olan Üsküdar Çocuk Üniversitesi’nde, kendisi ve eğitimci ekibi tarafından, kurumun eğitime başlangıç tarihi olan Mart 2013’ten itibaren 6 yıl boyunca “Deha Okulu” başlığı altında eğitimleri verildi.Bazı tekniklerin ilk basamakları ise Küçükçekmece Çocuk Üniversitesi’nde Dinamik Eğitimler Atölyesi adıyla uygulanmaktadır.Eğitim modelinin temel kitabı olan “Zekâdan Dehaya”, Kırklareli Üniversitesi’nde Prof. Dr. Sefa Saygılı tarafından yüksek lisansta ders kitabı olarak okutuldu.Okumayı Sevdirme Projesi kitabı, Samsun-Çarşamba Bulutoğlu Anadolu Lisesi’nin organize ettiği, Millî Eğitim Bakanlığı onaylı, 5 Mayıs 2018 tarihli Liseler Arası Kitap Okuma Yarışması’nda okutulan yedi kitaptan birisi oldu.Okumayı Sevdirme Projesi kitabı, 7-8 Nisan 2018 tarihli Kültür ve Turizm Bakanlığı destekli Okuma Kültürü Çalıştayı’nda Çalıştay Çantasında takdim edildi.TYB (Türkiye Yazarlar Birliği) İstanbul Şubesi Yönetim Kurulu Üyesidir.İstanbul’da ve ülkemizin birçok yerinde aile, eğitimci ve öğrencilere seminerler ve eğitimler vermektedir.İlk ve tek evliliğini 1982 yılında Zehra Hanımla yapmış olup 36 yıllık evli ve dört çocuk babasıdır.Eserleri:Evde Okul, Okulda KaliteKur’ân’ın Diziliş MucizesiOkumayı Sevdirme ProjesiBu Çağda Çocuk YetiştirmekNasılettin HocaDâhilerle YarışalımDemiş Demiş Ne Demiş?Nasreddin Hoca ile Üretici Zekâ EtkinlikleriZekâdan DehayaFıkra Tadında Anne-Baba EğitimiDünyadan Geçerken (Şiir)

AHMET MARAŞLI DİĞER YAZILARI

Yorum Yaz

  018765

-