Ahmet Maraşlı

EĞİTİMDE ÇÖZÜM AMA “NASIL”? – 7

Ahmet Maraşlı

HAKPEREST VE ÇAPLI “EĞİTİMCİ EKİPLER”

Eğitimin dertleri bitecek gibi değil, demiyorum; çok ama çaresiz değil. Bunun için öncelikle, fotoğrafın bütünü ve detaylarında isabetli tespitler ve birine bakarken hepsini hesaba katabilen sağlıklı, hızlı ve kalıcı çözümler gerekiyor.

Malumdur ki, eğitimdeki kaliteden nice zamanlardan beri hiç kimse memnun değil.

            Öğrenci günün büyük bir kısmını okulda geçiriyor. Ayrıca, lise, üniversite veya diğer okulların sınavları için, okul içi ve dışı kurslara gidiyor. Yani, özel okul veya devlet okulunda verilen eğitimlerin bu noktada da yetersiz olduğu, o okulun yöneticileri, velileri ve öğrencileri tarafından da kabul edilmiş oluyor. O kadar saat, o kadar para nereye gidiyor?.. Çözüm?..

            Bu noktada bir çözüm olarak şu yapılabilir:

            Hakperest, dertli, çaplı, keskin nazarlı eğitimcilerden ekipler oluşturulur. Bu ekipler her bölgede eğitimde iddiası olan kişi ve kurumlarla görüşür, onları dinler, inceler.

            Eğer ortada özgün, farklı, faydalı şeyler varsa, o eğitimleri sisteme dâhil etmek için, onların hedeflerini göz önüne alarak imkânlar sunar, tekliflerde bulunur. Ürettikleri veya ürettikleriyle birlikte kendileri sisteme dâhil olabilirler.

            Ürettiklerini bedeli karşılığında verip, kendileri sisteme dâhil olmayanlar, dışarında çalışmaya ve üretmeye devam ederler. Kıymetli şeyler ürettikçe yine teklif yapılır ve onlar da sisteme entegre edilirler.

            Zaman kaybetmemek için, ölçme değerlendirme beklenmeden keskin nazarlı, azdan çok anlayan, hakperest, dertli ve çaplı ekiplerce, olabildiğince hızlı hareket edilir.

            Bir taraftan o uygulama ve yaklaşımlar sisteme dâhil edilirken, diğer taraftan da mesele üzerinde çok yönlü çalışmalar yapılarak, okullarda aynı süre içinde eğitim verimi olağanüstü ve hızla artar.

            Ortaya koyduğu ürünler sıradan olan kişi ve kurumlara teklif yapılmaz. Onlar kendi hâline bırakılabilir.

            Bu anlayışla ve diğer dinamik süreçlerle sistem kendisini sürekli geliştireceği için, dışarıda kalan kaliteli eğitimlere bile pek ihtiyaç kalmaz. Sıradan olanlar ise sistemdeki dinamik kalite karşısında ya ciddî çalışmalar ve üretimler yapmak zorunda kalırlar ya da kaybolur giderler.

            Böylece okullarda aynı veya belki daha az süre içinde gittikçe güçlenen, fonksiyonel eğitimler verilir. Öğrenciler, veliler, toplum, ülke çok yönlü olarak neler kazanır, bir düşünelim.

            Zekâ, yetenek ve özellik avcılığı için de dağ taş, yaz kış, gece gündüz demeden dolaşan seçkin ve fedakâr eğitimci ekipler oluşturulabilir. Yalnız, ne kadar seçkin olursa olsun, fedakâr olmazsa olmaz. Çünkü fedakârlık olmadan hiçbir şey olmaz.

Rahmetli Kenan Seyithanoğlu Ağabeyle yaptığımız, eğitimle ilgili sohbetlerde ondan birkaç kere duyduğum, kendisini anlattığı enfes tâbirli bir cümle vardı:

“- Hocam, ben yıldız acısıyım!..”

Yıldız avcılarına çok ihtiyaç var; daha fazla gecikmeden. Yoksa yıldızlar da kaybolup gidebilir, yıldız avcıları da... Yazık olur...

            Gönülden selam, sevgi, saygı, dua ve dua taleplerimle!..

Ahmet Maraşlı

           

           

           

 

             

AHMET MARAŞLI - TERCÜMEİHÂL

1958 yılında Kahramanmaraş’ta doğdu. Resmiyette adı-soyadı Duran Saçmalı’dır. İlkokul ve ortaokulu memleketinde bitirdi. Akşehir Yatılı Öğretmen Okulu ve Marmara Üniversitesi İktisadî ve İdarî Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü’nden mezun oldu. Öğretmenlikle üniversiteyi birlikte devam ettirdi ve MEB’e bağlı devlet okullarında 6,5 sene öğretmenlik yaptı.İnsanlığın kendisini bulması ve özlenen seviyelere erişebilmesi için en hassas ve dönüştürücü alanın, “insanın ihtiyacı olan çok yönlü gerçek bir eğitim” olduğu ve “yarınların daha çok bugünden yazılacağı” inancı içinde “büyütme” değil “yetiştirme” alanına yoğunlaştı.Kendi çocuklarını yetiştirme gayesiyle başladığı çok yönlü özgün eğitim çalışmalarını; otuz yıla yakın bir çalışma süreci sonunda; insanî, ahlâkî ve manevî değerler öncülüğünde, zekâ ve yetenekleri açıp öğrencilere üstün özellikler ve beceriler kazandırarak, dersleri ve eğitimi daha nitelikli ve kolay hâle getiren ve değişik seviyelere hitap eden sistematik bir model hâline getirdi (Ahmet Maraşlı / Zekâdan Dehaya Eğitim Modeli).Eğitimi; aile, öğretmen, öğrenci, yakın-uzak ve gerçek-sanal çevre ekseninde bir bütün olarak ele alan bu modelin kısmî uygulamalarından bile çok etkileyici sonuçlar ortaya çıktı ve çıkmaya devam ediyor.Ürettiği tekniklerden biri olan Hazırcevaplar (Özgün Cevaplar) Tekniği’nin 1. Kademesi, ilkokul-ortaokul ders kitaplarına girdi, TRT Çocuk’ta çizgi film olarak yayınlandı.Ürettiği bazı tekniklerin, YÖK onaylı ilk çocuk üniversitesi olan Üsküdar Çocuk Üniversitesi’nde, kendisi ve eğitimci ekibi tarafından, kurumun eğitime başlangıç tarihi olan Mart 2013’ten itibaren 6 yıl boyunca “Deha Okulu” başlığı altında eğitimleri verildi.Bazı tekniklerin ilk basamakları ise Küçükçekmece Çocuk Üniversitesi’nde Dinamik Eğitimler Atölyesi adıyla uygulanmaktadır.Eğitim modelinin temel kitabı olan “Zekâdan Dehaya”, Kırklareli Üniversitesi’nde Prof. Dr. Sefa Saygılı tarafından yüksek lisansta ders kitabı olarak okutuldu.Okumayı Sevdirme Projesi kitabı, Samsun-Çarşamba Bulutoğlu Anadolu Lisesi’nin organize ettiği, Millî Eğitim Bakanlığı onaylı, 5 Mayıs 2018 tarihli Liseler Arası Kitap Okuma Yarışması’nda okutulan yedi kitaptan birisi oldu.Okumayı Sevdirme Projesi kitabı, 7-8 Nisan 2018 tarihli Kültür ve Turizm Bakanlığı destekli Okuma Kültürü Çalıştayı’nda Çalıştay Çantasında takdim edildi.TYB (Türkiye Yazarlar Birliği) İstanbul Şubesi Yönetim Kurulu Üyesidir.İstanbul’da ve ülkemizin birçok yerinde aile, eğitimci ve öğrencilere seminerler ve eğitimler vermektedir.İlk ve tek evliliğini 1982 yılında Zehra Hanımla yapmış olup 36 yıllık evli ve dört çocuk babasıdır.Eserleri:Evde Okul, Okulda KaliteKur’ân’ın Diziliş MucizesiOkumayı Sevdirme ProjesiBu Çağda Çocuk YetiştirmekNasılettin HocaDâhilerle YarışalımDemiş Demiş Ne Demiş?Nasreddin Hoca ile Üretici Zekâ EtkinlikleriZekâdan DehayaFıkra Tadında Anne-Baba EğitimiDünyadan Geçerken (Şiir)

AHMET MARAŞLI DİĞER YAZILARI

Yorum Yaz

  538870

-