16 EYLÜL 2019 PAZARTESİ

Bedri Yandımkaldım

İNTERNETTEN ÜRÜN SATMAK

Bedri Yandımkaldım

İnternetin günlük yaşamımıza dahil olmasıyla birlikte ticaret de buna bağlı olarak şekillendi. Tüketiciler, artık internet üzerinden de hatırı sayılır derecede alışveriş  yapıyor.

Ürün alacağımız zaman bir çok farklı internet sitesinden fiyat karşılaştırma imkanı bulmak, zamandan tasarruf etmek, siparişin kapıya kadar gelmesi, 14 gün içinde koşulsuz iade hakkı, sokaktaki mağazalardan daha ucuza almak ve bu hizmetlerin tümünü oturduğumuz yerden cep telefonundan yapmak elbette ki e-ticareti cazip hale getirdi.

Satıcı açısından da çok faydası var. Fiziki mağazalardaki gibi yüklü giderler yok. Sadece bulunduğu muhite değil tüm ülkeye ya da internet erişimi olan tüm ülkelere ulaşabilinir.  7/24 ürünler sergilenir  ve satılan  ürünü daha göndermeden ücret tahsil edilir.

E-ticaret yapmanın da farklı farklı modelleri var. Kendi internet sitenizden, sosyal medya üzerinden ya da pazaryerlerinden satabilirsiniz.  Bu yazımda sizlere bu modellerden biri olan Gittigidiyor.com, N11.com, Hepsiburada.com gibi pazaryerleri modelinden bahsetmek istiyorum.

Her modelin avantaj ve dezavantajları bulunur.

E-ticarette ki en önemli unsur güvendir. Eğer, bu işe yeni başlıyorsanız , ürünlerinizi pazarlama, ödeme alma yöntemi, kargo anlaşması, Google da aramalarda üst sıralarda çıkma (SEO) gibi detaylarla uğraşmayayım,  az para harcayarak müşteri bulayım diyorsanız müşterinize gerekli güveni vermek açısından pazaryeri modeli en iyi modeldir.

Tüketici açısından böyle platformlardan alışveriş yapmak kıymetlidir. Dediğim gibi en başta çok güvenlidir. Platformda  her zaman  derdinizi anlatacak bir müşteri temsilcisi bulursunuz. Bir çok üründe koşulsuz iade ve değişim hakkı vardır. Ödeme yapıldığı  zaman kredi kartı bilgileri emin ellerdedir. Ve almak istenilen  ürün  platformda aratılarak  başka satıcılara ve ya muadillerine ulaşılır. Böylece ucuz fiyat, kaliteli satıcı, olumlu yorumlar gibi filtreleri kullanarak en uygun alış veriş yapılır.

Pazaryerine üye olduktan sonra güzel çekilmiş fotoğraflarıyla ürünlerinizi yüklersiniz. Fakat sizin gibi aynı ürünü satan bir kaç kişi ya da benzer ürün satan yüzlerce kişi olacaktır. Yapılan araştırmalara göre tüketiciler genellikle ilk 3 sayfada karar verip  satın almaktadırlar. İşte burada bütün mesele bu ilk sayfalara çıkmak . Bunun içinde pazaryerlerinden çeşitli reklam bedelleri bulunur. Bu bedelleri ödeyerek ön sayfalara çıkabilirsiniz.

Satışlardan genellikle %10-30 arası komisyon alınır. Müşteri ucuz fiyat ve kaliteli satıcı aradığı için her seferinde farklı satıcılardan alım yapabilir. Bu sebeple sadık müşteriniz olmaz ve tabi ki marka bilinirliliğiniz için bu bir dezavantajdır.

Birçok modelde olduğu gibi burada da farklı satış stratejileri bulunmaktadır . Diğer yazılarımda bunlara da değineceğim.

Sonuç olarak E-ticarette ki satış deneyiminiz için pazaryerleri, tüm bu safhaları tecrübe etmek için iyi bir mecra olacaktır.

 

 

BEDRİ YANDIMKALDIM - TERCÜMEİHÂL

BEDRİ YANDIMKALDIM DİĞER YAZILARI

Yorum Yaz

  314433

-