26 MAYIS 2019 PAZAR

İTHAL TAKOZLARA KARŞI MİLLİLEŞME YOLCULUĞU - 2

İlk bölümünde, KKTC’ye Barış Suyu, yerli araba, üçüncü köprü, üçüncü havalimanı, Kanal İstanbul, Ebabil – ANKA projelerini ve muhalif kanadın bu projelere ‘takozluk’ yapma macerasını anlattığımız ‘İthal takozlara karşı millileşme yolculuğu’ yazı dizisi kaldığı yerden devam ediyor.


İTHAL TAKOZLARA KARŞI MİLLİLEŞME YOLCULUĞU - 2

Tarihi proje Marmaray ve tarihi engel

marmaray

Marmaray, Cumhuriyetin tarihinin en önemli projelerinden ve dünyada eşine az rastlanan bir projeydi. Sultan Abdülhamid'in de hayali olan ve mevcut Banliyö Demiryolu hatlarını İstanbul Boğazı altında bir tüp tünelle birleştiren Marmaray ile İstanbul adeta demir ağlarla örülmüş oldu. Bu sayede trafik daha çok rahatlarken birbirine bağlanan hatlar sayesinde ulaşım oldukça kolaylaştı. Ekonomik kalkınmada artış yaşandı.

Tabiki böyle bir proje durdurulmadan olmaz! Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu, Marmaray inşaat aşamasındayken ‘ruhsat' bahanesiyle durdurma kararı verdi. Daha sonra da tarihi eserler gerekçe gösterilerek inşaat, birçok kez durduruldu. Muhalif medya ise “proje iptal edilmeli” haberleriyle dolup taşıyordu.  CHP ise meclis kürsüsünden yaptığı eleştrilerle Marmaray'ın iptal edilip alternatif başka bir proje yapılması gerektiğini savundu.

Öyleki dönemin Başbakan'ı Tayyip Erdoğan “Bakın biz içeriden vurulmasaydık, şuanda 4 yıl önce Marmaray'ı açacaktık. Ama bizi içeriden vurdular, Marmaray'ı bitiremedik.”

Tüp Geçit projesi

avrasya

Kazlıçeşme-Göztepe hattında gerçekleştirilecek olan Avrasya Tüneli Projesi, yoğun trafiğin etkili olduğu şehir içinde yolculuk süresini önemli ölçüde azaltacak. Asya ve Avrupa yakaları arasında 100 dakikaya varan ulaşım süresi 15 dakikaya kadar inecek. Avrasya Tüneli Projesi ile hızlı ve güvenli yolculuğun rahatlığı yaşanacak. 

Tünelin giriş ve çıkış noktalarındaki bağlantı yollarının genişletilmesi ve düzenlenmesiyle trafik daha akıcı hale gelecek. Ayrıca Avrasya Tüneli Projesi ile Kazlıçeşme – Göztepe arasındaki en kısa güzergâh olacağı için yakıt masrafı düşecek. Avrasya Tüneli'ndeki akıcı trafik, yakıt ekonomisine katkı sağlayacak.

‘Ölü' medya

avrasya medya

Türkiye'yi küresel güç yapacak her projde ‘ithal takoz' vazifesi gören muhalif kanat yine boş durmadı. Özellikle muhalif medya, ‘Mega proje' değil ‘ölüm projesi' başlıklarıyla halkta gelişime karşı korku ve panik havası uyandırmaya çalışıyor.

Milli savaş uçağı

Önemli millileşme adımlarından biri de yerli savaş uçağı. 5. Nesil savaş uçakları sınıfında, sahip olacağı aviyoniklerle ve radar dalgalarını sönümleme özelliğine sahip kompozit malzemelerden üretilecek, radarda düşük görünürlüklü bir gövde tasarımına sahip olması amaçlanan TF-X olarak adlandırılan uçağın 2020'li yıllardan önce seri üretime geçeceği hedefleniyor.

Milli uçak taklitmiş!

milli ucak medya

Doğan Medya ve FETÖ medyası işe yine boş durmadı ve ‘milli uçak taklit' ‘milli uçakta kriz' gibi başlıklarla, bir milli hamleyi daha baltalamak için ellerinden gelen çabayı gösterdiler.

Hızlı tren projeleri

Son yılların önemli projelerinden biri de hızlı tren. Ankara-Konya-Ankara, Konya-Eskişehir-İstanbul(Pendik), Konya ve Ankara, Eskişehir-İstanbul –Ankara seferleriyle uzakları yakın eden bu proje ile 10 saatlik yollar 3-4 saate indi. Yurdun demir ağlarla örülmesi ideali bu dönemde gerçekleşmiş oldu.

Sadece takozlukta ‘hızlı' muhalefet

tren medya

Muhalif kanat ise boş durmadı ve hızlı tren test sürüşleri sırasında gerçekleşen basit bir kazayı manşetlere taşıyarak projenin halk nezdinde prestij kaybetmesi için çalışmalarını sürdürdü. Ayrıca CHP'ye yakın medya kuruluşları da çeşitli skandallar iddialarıyla ‘prestij kaybı çalışmaları'na katkıda bulunmak için çabaladı.

HENÜZ ENGELLENMEYEN PROJELER

Milli gemi Bayraktar

milli gemi bayraktar

İleri teknolojiye sahip Harp Gemisi olan Amfibi gemi "Bayraktar" Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın da katıldığı törenle denize indirildi. Deniz Kuvvetleri Komutanlığı kullanımına sunulacak Bayraktar, gelişmiş ve ileri Muhabere Elektronik ve Komuta Kontrol imkanları ile, Harekât ve Lojistik görevlerine katkı sağlamanın yanında, gerektiğinde Doğal Afet Yardım Görevlerini yerine getirecek imkân ve kabiliyetlere de sahip.

Milli helikopter ATAK

milli helikopter atak

TÜRK Silahlı Kuvvetleri'nin (TSK), taktik ve taaruz amaçlı operasyonlarında kullanılmak üzere projelendirilen ve tamamen milli imkanlarla üretilen "ATAK" helikopterler, Saatte 300 kilometreye yakın hız yapabiliyor ve 292 beygir gücünde iki ayrı motoru bulunuyor. 90 dereceye yakın açılarla yükselme, dalma, burun ya da kuyruk sabit kalacak şekilde kendi etrafında dönme ve yana uçuş gibi helikopterler için zor kabul edilen manevraları başarıyla gerçekleştiriyor. 

Diyarbakır'a dev yatırım

Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nin yurt dışına açılmasını sağlayacak olan ve 300 milyon dolar tutarındaki Diyarbakır Havalimanı yeni terminal binası ile havalimanı 10 uçağa aynı anda hizmet verilebilecek. Bu yatırım ile, UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi'nde tarihi surları yer alan Diyarbakır'ın yanısıra Güneydoğu'nun da ekonomi ve turizm alanında gelişmesi bekleniyor.  Diyarbakır Havalimanı'nda, bugüne kadar terminal binası ile apronun yetersiz olması nedeniyle yurt dışı seferleri düzenlenmiyordu. Proje ile yurt dışı seferleri yeniden başlayacak. Ayrıca yolcu kapasitesi 5 milyona çıkacak.

Havaalanı sayısı 2 kat arttı

Son yılların en önemli milli icraatlarından biri de havacılıktaki ilerleme. 10 yıl önce 29 olan havaalanı sayısı bugün 53' çıktı. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü Serdar Hüseyin Yıldırım, yaptığı açıklamada, Türkiye'de mevcut havalimanı sayısının 53 olduğunu, Ordu-Giresun ve Hakkari Yüksekova havalimanlarının hizmete girmesiyle bu sayının 55'e yükseleceğini bildirdi.

Son olarak muhalefetin hakkını yememek adına gazetecilik ilkeleri gereği onların icraatına da yer vermek gerekiyor;

 son icraat

Devamı gelecek…

İTHAL TAKOZLARA KARŞI MİLLİLEŞME YOLCULUĞU

Yorum Yaz

  707222

-