27 MART 2017 PAZARTESİ

LÜTFİ BERGEN TÜM YAZILARI



2009’dan itibaren değişik internet sitelerinde ve Hece, Hece Öykü, İdeal Kent, Düşünen Siyaset, Opus, Değirmen, Hak-İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, Kün Edebiyat, İtibar, Granada, İştirakî, Anadolu Gençlik, Çilingir, Diyanet Dergisi, Yolcu gibi dergilerde; Yeni Şafak ve Star gazetelerinin kitap eklerinde, Star Gazetesi Açık Görüş, Al Jazeera Türk, Arkitera Mimarlık gibi mecralarda makaleleri yayınlandı. 2012’de Eleştirel edebiyat- din- iktisat ilişkilerini temel alarak yöneldiği erken dönem Cumhuriyet hikâyesi incelemelerini “Edebî Metinde Din – İktisat” başlığı ile yayınladı. “Edebi Metinde Din- İktisat” başlıklı kitap 2012 TYB Edebi Tenkit Ödülü almıştır. Basılmış Eserleri: Azgelişmişlik Üstünlüktür (1996- 2012); Ahlâk Ayaklanması (1999- 2012); İsyandan Dirliğe: Anadolu’da Yerli Olmak (2011); Edebî Metinde Din – İktisat (2012) - TYB Edebi Tenkit Ödülü (2012); Kozmosta Yerlilik- Evlerimizi Kaybediyoruz (2013); Kenti Durduran Şehir (2013); Kent-İslâm ve Kapitalizm –Şehre Yürüyelim Batı Yıkılacak- (2014); İslâmcılık Söylem ve Eylem –Bir Şiddet Eleştirisi- (2014); Medeniyet – Müslüman Toplumsallığın İnşâsı- (2014); Devlet ve Allah –AnadoluSol Bakış- (2014); İnsanın Beşinci Zindanı (2015); Bilginin Kaynağı Nedir (2015); Kalın Anadoluculuk- İsmet Özel’e Bir Cuma Mektubu (2015).
lutfibergen@yenisoz.com.tr
LÜTFİ BERGEN
- 27.03.2017 - Atların donu ve yönü
- 22.03.2017 - Ahi mı Ahî mi?
- 20.03.2017 - Gannuşi ve Demokrasi
- 15.03.2017 - Raşid Gannuşi ve “Allah’ın Vekili”
- 13.03.2017 - Milli Görüş ve insan hakları
- 08.03.2017 - İnsan haklarının emperyalizmi
- 06.03.2017 - Adil düzen nedir?
- 01.03.2017 - İnsan ve yeni insancıllık
- 27.02.2017 - Batı'da insan hakları kavramı eleştiriliyor
- 22.02.2017 - Yeni bir dünya için yeni bir halk
- 20.02.2017 - Reâya
- 15.02.2017 - Kant: Ebedi Barış için Ebedi Savaş
- 13.02.2017 - Hak ve Zarar
- 08.02.2017 - Türk şehri
- 06.02.2017 - Heidegger’in Kulübesi 3: Kozmopolitlik - Taşralılık
- 01.02.2017 - Heidegger’in Kulübesi 2: Felsefenin Coğrafyası
- 30.01.2017 - Heidegger’in Kulübesi 1
- 25.01.2017 - Kültürcülük
- 23.01.2017 - At ve Kültür
- 18.01.2017 - İnsan Hakları-Evrensellik ve Kültür
- 17.01.2017 - Ahlâkî Adalet
- 11.01.2017 - İnsan Hakları Teorisi yetersiz kalıyor
- 09.01.2017 - Kemal Gözler’in “Adalet” Makalesi
- 04.01.2017 - Persona
- 02.01.2017 - Doğal Hukuk ve Hak
- 28.12.2016 - Varlığın hakkı
- 26.12.2016 - Hak nedir?
- 21.12.2016 - Allah'ın hakkı üçtür
- 19.12.2016 - Pratik ideoloji – Retorik ideoloji
- 14.12.2016 - Teknoloji, ideolojidir
- 12.12.2016 - Tekno-sağ tekno-sol
- 07.12.2016 - Milli Görüş’te siyaset ve ahlâk
- 05.12.2016 - Milli Görüş’ün cazibesi
- 30.11.2016 - Metro-Müslüman ekonomi
- 28.11.2016 - Milli Görüş’ün sağı solu
- 23.11.2016 - Muhafazakâr metropol
- 21.11.2016 - Horasan Türkmen teolojisi Ahîlik
- 16.11.2016 - Zehir üreten sanayileşmeye talip miyiz?
- 14.11.2016 - Ahilik ve işçi - patron
- 09.11.2016 - Ağır sanayi değil dayanıklı eşya
- 07.11.2016 - Tavuk ve fabrika
- 07.11.2016 - Tavuk ve fabrika
- 02.11.2016 - Eşya
- 31.10.2016 - Bir lokma bir hırka
- 26.10.2016 - Yarin yanağından gayri
- 24.10.2016 - Ahîlikte Ahî Evren paradigması
- 19.10.2016 - Ahi kavramı nereden geliyor? - 2
- 17.10.2016 - Ahî kavramı nereden geliyor? 1
- 12.10.2016 - Tıraş
- 11.10.2016 - Marifet krizi
- 10.10.2016 - Çayda çıra
- 05.10.2016 - Rıza şehri
- 03.10.2016 - Fütüvvet şehri
- 28.09.2016 - Fütüvvet ve esnaf - zanaatkarlık
- 26.09.2016 - Ahî kimdir?
- 25.09.2016 - Fütüvvetin vergilendirilmesi
- 21.09.2016 - Ahilik: La feta illa ali!
- 19.09.2016 - Anadolu’ya yerleşmek
- 16.09.2016 - Anadoluculuk bitmedi
- 15.09.2016 - Yesevilik ve Umran
- 14.09.2016 - Anadoluculuk - Fütüvvet
- 12.09.2016 - Yesevîlik ve sofra açmak
- 07.09.2016 - Yesevîlik
- 05.09.2016 - Kadı-müftü 2
- 31.08.2016 - Kadı-müftü
- 29.08.2016 - Fakıyan-ı rum
- 24.08.2016 - Devlet ve ahlâk
- 22.08.2016 - Devlet ve Hikmet
- 17.08.2016 - Muvazene
- 15.08.2016 - Anadoluculuk ve tarih
- 15.08.2016 - Anadoluculuk ve tarih
- 10.08.2016 - Halkın asgarı
- 08.08.2016 - FETÖ
- 03.08.2016 - Anasır-ı erbaa ve ahlâk
- 01.08.2016 - Adalet ve halk
- 27.07.2016 - Çatışan bir siyasal: cemaat
- 25.07.2016 - Cemaat: din ve iktidar
- 20.07.2016 - Erdemli yaşamak
- 17.07.2016 - Millet cuntaya izin vermedi
- 13.07.2016 - İslâmcılık ve kudüs
- 11.07.2016 - 2023’e doğru İslamcılık
- 08.07.2016 - İslamcılığın geleceği
- 04.07.2016 - Ucube kentler
- 29.06.2016 - Emperyalizm ve araplar
- 27.06.2016 - Türkmen imar hareketi umrancı sayılabilir mi?
- 22.06.2016 - Osmanlı devleti 1402’de yıkıldı
- 20.06.2016 - Umrancılığa karşı şehir kuran teoloji
- 15.06.2016 - Önce iman ve ahlâk - 2
- 13.06.2016 - Önce iman ve ahlâk 1
- 08.06.2016 - Umrandan medeniyete
- 06.06.2016 - Muhammed Ali vefat etti
- 01.06.2016 - Atamız hangi Âdem?
- 30.05.2016 - Hz. Âdem ve tarih felsefesi
- 25.05.2016 - Cemaat ve Siyaset
- 23.05.2016 - Mahalle
- 18.05.2016 - Medine
- 16.05.2016 - Batılı kavramlar 3: Kentsel mimarî
- 11.05.2016 - Batılı kavramlar 2: Bir sınıf olarak imamlık
- 09.05.2016 - Batılı kavramlar ve Müslümanlar
- 04.05.2016 - Lâikliği dışlayan devlet teorisi Şia olur
- 02.05.2016 - Erbakan Hoca lâiklik konusunda haklıydı
- 27.04.2016 - Semerkant-Taşkent niçin şehir değildir?
- 25.04.2016 - Yılanların öcü
- 20.04.2016 - Sermayenin dini vardır
- 18.04.2016 - Mesele şeftali üretmekti, motor da üretemedik
- 13.04.2016 - Hançer
- 11.04.2016 - Müslüman pazar - Müslüman şehir
- 06.04.2016 - Azgelişmişlik üstünlüktür
- 04.04.2016 - Hacı Bayram umrancı değil
- 30.03.2016 - Terakki ve kıyamet
- 27.03.2016 - Umrancı teorinin tutarsızlığı
- 23.03.2016 - Hz. Âdem ve ilk şehir
- 21.03.2016 - Türk düşüncesinin kırılması: Umrancılık-medeniyetçilik
- 16.03.2016 - Terör ve kentleşmenin durdurulması
- 14.03.2016 - Makine: Metal işçi-patron
- 09.03.2016 - Müslüman zengin olur mu?
- 07.03.2016 - Konutlar satılıyor-boşanmalar artıyor
- 02.03.2016 - Kerim devlet
- 29.02.2016 - İslâm ve iktisat
- 24.02.2016 - Kayıt kuyut yok, ezberden!
- 22.02.2016 - İsmet Özel ve Tımar Sistemi
- 18.02.2016 - Teknoloji ve teknik
- 15.02.2016 - Katolik Kapitalizm
- 10.02.2016 - Mahalleyi niye kuramıyoruz?
- 08.02.2016 - Servetin kaynağı nedir?
- 03.02.2016 - Halkın tekniği - teknolojinin iktidarı
- 02.02.2016 - İslam ve medeniyet
- 27.01.2016 - Sezai Karakoç - İsmet Özel ve medeniyet
- 25.01.2016 - Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak
- 20.01.2016 - Şiddetsizlik ve Medine
- 18.01.2016 - Şiddet üzerine ahlaki eleştiri
- 13.01.2016 - Cehaletin eğitimi
- 11.01.2016 - Muhafazakârlık: Çok yaşa kapitalizm
- 06.01.2016 - Kapitalizmin diğer adı
- 04.01.2016 - Bir din olarak kapitalizm
- 30.12.2015 - Yahudi meselesi, Marks ve Nurettin Topçu
- 28.12.2015 - Aile: İskân edilmek
- 23.12.2015 - Sına-î industriel
- 21.12.2015 - Pierre Bourdieu anlatan marangoz
- 16.12.2015 - Müslüman gençlik
- 14.12.2015 - Müslüman toplumu korumak - Zülkarneyn
- 09.12.2015 - Balkan Mısır
- 07.12.2015 - Marks niçin yalan söyledi?
- 02.12.2015 - Vahşi kapitalizmin geleceği
- 01.12.2015 - Adalet dairesi
- 25.11.2015 - Tekasür
- 23.11.2015 - Adalet nizamı
- 18.11.2015 - Nurettin Topçu'nun büyük sanayi eleştirisi
- 16.11.2015 - Devlet ve teknik
- 11.11.2015 - Medeniyet
- 09.11.2015 - Borçsuzluk ütopyası
- 04.11.2015 - Bastığın toprak paralı
- 02.11.2015 - Allah'ın arzı geniştir
- 28.10.2015 - Varlığın mimarisi
- 26.10.2015 - Kentsel toprağın kapitalist nadasları
- 21.10.2015 - PANOPTİKON
- 19.10.2015 - Yayılmış kentler- Mobil tabutlar
- 14.10.2015 - Kentin nüfusu
- 12.10.2015 - Şehrin güvenliği
- 07.10.2015 - Başımıza düşen otobüs-otomobil
- 05.10.2015 - Bizans ve İslam şehri
- 30.09.2015 - Şehir nüfusu bir milyon
- 28.09.2015 - Şehrin âzamî nüfusu hakkında
- 23.09.2015 - Kent mekânı esir eder
- 21.09.2015 - Kent havası insanı özgür kılar (?)
- 16.09.2015 - Tanpınar’da şehir-mimari-peyzaj
- 14.09.2015 - Ölümüne Gökdelmek
- 11.09.2015 - Şehre Yürümek
- 07.09.2015 - Kent ve meslek
- 02.09.2015 - Kent ve fütüvvet
- 31.08.2015 - Meslek ve şehir
- 26.08.2015 - Kapitalizmin silahı kent
- 23.08.2015 - Kapitalizmin numarası
- 22.08.2015 - Küresel kent düzeni