20 HAZİRAN 2019 PERŞEMBE

Kurşun Kalem

SİNEK KÜÇÜK, PETLAS?!!...

Kurşun Kalem

Abdurrahman Dilipak dön “sinek küçük ama” başlığı ile yazdığı yazı, geçen haftalarda bu sütunlarda dile getirdiğimiz bir olayı bendenize yeniden hatırlattı…

Dilipak özetle gece vakti arabasının tekeri çukura düşen bir arkadaşının başına gelenleri anlatıyor yazısında.

İlgili belediye, ilgili departman ve ilgili şahıslar da dahil hiçbir sonuç alınmadığını, gecenin bir yarısı tek başına çıkaramadığı aracı için belediyeden yardım çağrısının cevapsız kalışını, sonrasında sorumluyu bulma çabalarının beyhudeliğinden bahsediyor…

https://www.yeniakit.com.tr/yazarlar/abdurrahman-dilipak/sinek-kucuk-ama-26820.html

Ve diyor ki;

“Yurttaş diyor ki, zararım 1000 lira kadar. Bir de araç birkaç gün tamirde kaldı. Dava açacak olsam harcı var, avukat parası, “dava iki yıldan önce bitmez” dediler. “Hani mahkeme temyize karar verse, onu tahsil etmek ayrı bir dert. CİMER'e yazsan, basına gitsen bu defa takarlar kafayı diye korkuyor insan. Memur da kendine göre haklı belki. Müteahhit, taşeron idarenin adamı ise, memur onu şikâyet ettiler diye işlem yapacak olsa, amiri ona hesap sorabilir. Peki, o zaman nasıl yanlış yapandan hesap soracağız, yapanın yanına kâr mı kalacak.

Bakar mısınız, “Mahkemeye git”! O taşeron işini niye eksik yapıyor? Memur neden hesap sormuyor? Bu memlekette neden mahkemelerde kuyruk oluşuyor. Herkes birbiri ile mahkemelik, vatandaş devletle, devlet vatandaşla mahkemelik. O kadar çok mahkeme yetmiyor. Bir yandan da sürekli yasa yapılıyor ve yasalar sürekli değişiyor.

Bir ülkede ne kadar çok yasa varsa o ülkede özgürlükler o kadar az demektir.”

Ve kişi anlattıkça başkaları da başına gelen benzeri konuları dile getiriyorlar…

Kanunlara bakarsanız, tüketici haklarına bakarsanız, vatandaşın sıkıntılarını giderme konulara bakarsanız kağıt üzerinde her şey harika…

Ya uygulama?

Biz ne yazmıştık?

Petlas'ı yerli ürün olduğu için tercih eden bir dostumuzun başına gelenleri dile getirmiştik.

Tamamıyla üretim ya da montaj hatası ile kullanım dışı kalan lastiğin garanti kapsamında değişimi meselesini yazmış ve “yerli üreticilerimizin müşterilerini hizmet sonrası memnun etmeleri” noktasının önemine değinmiştik.

Ne mi oldu?

Petlas halkla ilişkiler gazetemiz yöneticilerini aradılar, probleme muhatap olan arkadaşım ile konuştular…

O kadar…

Hallolacağı söz verilen sorun giderilmedi ve bir daha ses çıkmadı…

Bu arada başka bir gerçek ortaya çıktı; Petlas bayisi levhasını takan yerin aslında resmi temsilci olmadığı öğrenildi…

“30 iş gününde cevap vermek zorundalar, kanuni hakkınız var” diyenler elbette iyi niyetli ama o kadar işle uğraşmak ayrı bir dert.

Tüketici mahkemesine git, belgele, uğraş…

 

 

Filmin sonu mu?

Arkadaşım lastiği alıp taktı…

Petlas 250 tl kazandı, bir lastik sattı ama büyük bir tanıtımcısını kaybetti, müşterisinin kalbini kırdı…

Marka kolay olunmuyor…

Bir kere daha anlamış olduk…

 

KURŞUN KALEM - TERCÜMEİHÂL

Kurşun ve kalemi bir araya geçirmiş eski ama eskimemiş bir gazeteci

KURŞUN KALEM DİĞER YAZILARI

Yorum Yaz

  561402

-