20 AĞUSTOS 2019 SALI

TÜRKİYE'NİN VE DÜNYANIN EN BÜYÜĞÜ

Milli imkânlarla yapılan Türkiye'nin en büyük savaş gemisi Bayraktar, 3 Ekim'de denize indirilmişti. İnşaasında Deniz Kuvvetleri'nden emekli 20 uzman da görev aldı. Geminin teknesi tamamen bitmiş durumda. Silah sistemlerinin montajı ise sürüyor.


TÜRKİYE'NİN VE DÜNYANIN EN BÜYÜĞÜ

2013 yılında yapılmaya başlanan ve tam %70,68 oranında yerli imkânlar ile geliştirilen Amfibi harp gemisi Bayraktar kullanıma hazır olarak 3 Ekim'de denize indirildi. Yerli Bayraktar, Savunma Sanayii Müsteşarlığı tarafından İstanbul Tuzla'da Anadolu Deniz İnşaat Kızakları Sanayi ve Ticaret A.Ş.'ye yaptırıldı ve yapımında yüzde 70 oranında yerlilik oranı sağlandı. Anadolu Tersaneleri Yönetim Kurulu Başkan Vekili Süalp Ürkmez, Bayraktar gemisinin Türkiye'de yapılan en büyük savaş gemisi olduğunu söyledi. Ayrıca LST sınıfı tank çıkarma gemileri arasında dünyada yapılmış en büyük gemi.

LST gemisi nedir?

Çoğunlukla Amfibiler, Amfibik ya da popüler adı ile timsah taşıma gemisi olarak adlandırılan bu gemiler savaş gemisi sınıfına girerler. Bu tip gemiler kara kuvvetlerinin çıkarma yapması için kullanılırlar ve kara kuvvetlerine lojistik destek sağladıkları gibi denizde operasyonlarda kullanılırlar. Bu vesile ile hem karada hem de denizden gerçekleşen Amfibik çıkartma harekâtlarında yoğun ihtiyaç duyulmaktadırlar.

Türk mühendisleri yaptı

Bayraktar tamamen Türk mühendisliğinin ürünü. Dizaynı 3 sene sürdü. Bayraktar'ın Sancaktar isimli bir de kardeşi yapılıyor. İnşaasında Deniz Kuvvetleri'nden emekli 20 uzman da görev aldı. Geminin teknesi tamamen bitmiş durumda. Donatımları sürüyor.

Özellikleri

-Geminin boyu 140 metre

-Gemi 20 tank kapasiteli

-1200 ton yük taşıyabiliyor

-Çok maksatlı 15 ton helikopter indirme kapasitesine sahip piste de sahip.

-Yapımına 2013'te başlanan ve yüzde 70,68 yerli sanayi desteğiyle üretilen gemi, kendi alanında bir ilki teşkil ediyor. Üst binası balistik korumalı olan gemi, nükleer, biyolojik ve kimyasal saldırılar için tam personel korumasına sahip.

-Boyu 139, eni 19,60 metre olan ve deplasmanı 7 bin 254 ton olarak dizayn edilen geminin, 2 metreden sığ sulara kapak atma imkanı bulunuyor. Gemi, bin 200 ton yük veya çeşitli tank, zırhlı araç ve diğer araç taşımanın yanında 566 yatak kapasiteli.

-Bayraktar, ikmal yapmadan 30 gün denizde kalabiliyor ve 5 bin deniz milinden fazla yol alabiliyor.

-486 personelin görev yapabileceği gemide, 12 Subay, 51 Astsubay, 66 er ve 17 ortak hareket grup subayı ile 350 Amfibi personeli görev yapacak.

-Gemide, beklenen sürat değerlerini ve manevra kabiliyetini sağlayabilmek üzere her biri 4 adet dizel makine, 2 adet ridakşınger, 2 adet şaft sistemi, 2 adet değişken açılı pervaneden oluşan ana tahrik sistemi kullanılıyor.

Silah sistemleri

-İçinde iki komuta kontrol merkezi bulunuyor.

-Gemide gerek denizaltılardan, gerek havadan gelebilecek her türlü tehdide karşı ve gerekse karadan gelebilecek saldırılara karşı birçok sensör ve silaha sahip. ASELSAN ve HAVELSAN birlikte silan sistemlerini yerleştirecekler.

-Bayraktar'da ayrıca, iki adet tünel tip baş itici, elektrik üretimi için 4 adet ana jeneratör yer alıyor.

-Bunların dışında gemide yerli üretim olan Komuta Kontrol Sistemi ve Stabilize Makineli Tüfek Platformu (STAMP) ile beraber pek çok elektronik sistem ve silah sistemi bulunuyor.

-Bayraktar, geniş muhabere ve elektronik imkanlarıyla komuta kontrol, harekât ve lojistik görev fonksiyonlarına katkı sağlamanın yanında, gerektiğinde Doğal Afet Yardım görevlerini yerine getirecek imkan ve kabiliyetlere de sahip.

Geminin en büyük özelliği

LST gemisinin en önemli özelliği 90 santim suya kadar yanaşma yapıp, kuru zemine kapak atabiliyor. Boşken saatte 20, tam doluyken 18.5 deniz mili sürat yapabiliyor.

2017'de görevde

Bayraktar Şubat 2017'de, ikinci gemi Sancaktar ise Ekim 2017'de Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nda göreve başlayacak.

Yorum Yaz

  549310

-