23 NİSAN 2018 PAZARTESİ

YERLİ VE MİLLİ OYUNLAR ÜRETMEMİZ ELZEMDİR

Ne idüğü belirsiz ‘dijital oyunlar’ çocuklarımızın muhtevasını bozdu


YERLİ VE MİLLİ OYUNLAR ÜRETMEMİZ ELZEMDİR

Giderek çığrından çıkan dijital oyunlar, bağımlılık yapmaktan öteye geçti. Bebeklerin, çocukların, gençlerin ve hatta yetişkinlerin bile muhtevasını bozdu. Bu oyunlar yüzünden hırçınlaşan, saldırganlaşan, güven duygusunu yitiren ve ahlaki çöküntü yaşayan bireylerin sayısı her geçen gün arttı. ‘Bir an önce yerli oyun üreticileriyle biraraya gelmeliyiz' diyen BTK Başkanı Sayan, “Sanal dünyanın risk ve tehlikelerine karşı çocukların güvenliklerini sağlamalayız” ifadesini kullandı.

BİREYİN VE TOPLUMUN YAPISINI BOZUYOR

 Sanal oyunlar öyle bir hale geldiki, Dünya Sağlık Örgütü sanal oyun bağımlılığını ‘akıl hastalığı' olarak adlandırıyor. Kaldı ki subliminal mesajlarla bebekleri, çocukları, gençleri ve yetişkinleri saldıran, depresif ve ahlaki yoksunluğa iten bu dijital oyunların ulaştığı tehlikeli boyut gün gibi ortada. İslam düşmanlığı, savaş, kan, adam öldürme, emniyet güçlerinden kaçma, cinsellik, yalan söyleme, küfretme, büyüklere saygısızlık, kumar gibi daha bir sürü sayabileceğimiz bireyin ve toplumun yapısını bozan subliminal mesaj içeren oyun teröründen milletimizi kurtarmalıyız.

 ‘GÜVENLİK İÇİN ÇALIŞMALAR YAPIYORUZ'

 Dijital oyun terörüyle ilgili "Uluslararası Çocuk ve Bilgi Güvenliği Kongresi"nde açıklama yapan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkanı Ömer Fatih Sayan, BTK olarak internetle ilgili gelişmeleri takip etmek, yeni politikalar üretmek, çocukları internet ortamında korumanın yollarını bulmak, sanal dünyanın risk ve tehlikelerine karşı çocukların güvenliklerini sağlamak için çalışmalar yapıyoruz" dedi. Sayan, yerli oyun üreticileri için ekosistem oluşturulması gerektiğinin altını çizerek, dijital oyunların doğru şekilde geliştirilmesinin önem taşıdığını vurguladı.

 YERLİ VE MİLLİ OYUN GELİŞTİRECEK GENÇLERİ İSTİHDAM EDECEĞİZ

 Oyun geliştirmek ve pazarlamak için oyun tasarımı, görsel tasarım, programlama, modelleme, test etme gibi farklı disiplinlerin bir araya gelmesi gerektiğini anlatan Sayan, bu alanlarda çalışacak genç kitleye ihtiyaç bulunduğunu ve Türkiye'nin bu alanda istihdam potansiyelinin yüksek olduğunu dile getirdi.

Sayan, oyun sektörüne yönelik pozitif bir algı yaratılması ve kamu kurumlarınca desteklenmesi gerektiğini belirterek, "Bu alana destek veren tüm kurumlar bir arada çalışmalı. Uzmanlık alanlarına göre eğitimler oluşturulmalı. Ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarımızla bu sektörde girişimciler yetiştirmeye çalışan kuluçka merkezleri desteklenmeli." değerlendirmesinde bulundu.

HEP BİRLİKTE OYUN TERÖRÜNÜN ÜSTESİNDEN GELİRİZ

Dijital oyunların bilinçli ve güvenli kullanılması gerektiğinin altını çizen Sayan, şunları kaydetti: "Dijital oyunlardaki şiddet, müstehcenlik, İslamofobi ve kumara teşvik gibi içerikler, çocuk ve gençler üzerinde oluşturabilecek zararların başını çekiyor. Oyunlardaki risklere karşı hep birlikte bir reaksiyon göstermeliyiz. Çocukların ruhsal ve fiziki sağlıklarını olumsuz etkilemeyecek, eğitsel oyun tasarımı ve üretiminin artırılmasına yönelik politikalar, sektörün gelişimi için önemli bir adım oluşturacak. Geliştirdiğimiz oyunlarda milli değerlere vurgu yapılmasını önemsiyoruz. Oyunların içinde verilen subliminal mesajlara dikkat edilmeli ve önlem alınmalı. Üretilecek oyunlar milli karakterimize uygun olmalı."

Yorum Yaz

  226804

-