23 EYLÜL 2020 ÇARŞAMBA

ÇOCUĞUNUZUN BESLENME ÇANTASINDA OLMASI GEREKENLER

Okulda yemek için hazırlanan beslenme çantasının içeriği dikkatli bir şekilde belirlenmeli. Tam tahıllı sandviç ekmeği arasına; peynir veya ızgara köfte veya ızgara tavukla beraber yeşillikler konabilir. Yanında da ayran veya süt ile tüketilebilir.


ÇOCUĞUNUZUN BESLENME ÇANTASINDA OLMASI GEREKENLER

Okul saatlerine göre sabah ila öğle arasında ve öğle ila akşam arasında ara öğün olarak tüketilmesi için mutlaka yanlarına, meyve, fındık veya ceviz, süt veya evde yapılmış meyveli kek tarzı gıdalar tercih edilebilir.

Yaban mersini

Bu antioksidan açısından zengin bir süper yiyecektir. Sinir sistemi ve beyin sağlığı (hatta daha sonraki yaşlarda olabilecek bilişsel sorunların başlangıcını yavaşlatmak yardımcı olabilir) açısından harika bir meyvedir.

Patates

Patates, zeytinyağı, tuz ve biber ile A vitamini açısından büyük bir kaynak oluşturabilirsiniz. Patatesi kızartarak, çocuğunuza hem sevdiği hem de yararlı bir öğün hazırlayabilirsiniz.

Yoğurt

Yoğurt, tam yağlı ve değil fark etmez, protein açısından çok zengindir. Protein beyin faaliyetlerini arttırır. Yani çocuğunuzun öğrenme yeteneğini geliştirir. Çocuklarınızın beslenme çantasına sandviçin yanına küçük bir yoğurt koyabilirsiniz.

Tam buğday ekmeği

Beynin işlevi için karbonhidrata ihtiyacı vardır, ama yavaş yavaş sindirmek için çocuğunuza lif açısından da zengin olan kepekli ekmek yedirin. Kepekli tam buğday ekmeği çocuğunuzun uzun süre tok kalmasını sağlayacak, abur cubur yemesini önleyecektir.

Muz

Bu potasyumlu ve protein açısından zengin mucize bir meyvedir. Beslenme çantasında ihmal edilmemesi gereken bir yiyecektir.

Yorum Yaz

  827436

-