Gebeliğin başlangıcındaki yorgunluğa dikkat!

Gebeliğin başlangıcındaki yorgunluğa dikkat!
21 Ekim 2015 08:55:05

Mütehassıslar, gebeliğin başlangıcındaki fiziki ve düşünce kaynaklı yorgunluğa dikkat edilmesi gerektiğini ifade ediyor.  Peki, gebelikte duyulan yorgunluğa karşı ne gibi önlemler alabilirsiniz?

Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Rami Asker, gebeliğin başlangıcında kadınların çoğu normalden fazla yorgunluktan yakındıklarını belirtti. Asker, “Bu gayet doğaldır, artık gebesiniz ve vücudunuzun yapması gereken çok şey var. İlk haftalarda vücudunuz bebeğe besinleri taşıyabilmek için daha fazla kan üretir. Bu artmış kanı pompalayabilmek için kalbinizin daha fazla çalışması lazım dolayısıyla nabzınız dakikada 10-15 atım artar” dedi. Gebeliğin başlangıcındaki yorgunluğa dikkat edilmesi gerektiğini ifade eden Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Rami Asker, şöyle konuştu: “Bu dönemde meydana gelen fiziksel değişikliklerin dışında ayrıca yep yeni duygular ve düşüncelerle karşı karşıyasınız. Bebeğinizin sağlıklı olup olamayacağı, nasıl doğum yapacağınız ve nasıl anne olacağınız konusunda karmaşık duygularla karşılaşırsınız.

Gebelik yorgunluğuna karşı alınabilecek önlemler…

1- Dinlenin: Gün içinde ara sıra şekerleme yapın, bacaklarınızı yukarıya kaldırarak dinlenin ve enerjinizi tazeleyin. Gün içerisinde şekerleme yapamazsanız, iş dönüşünüzde akşam yemeğinden önce yapabilirsiniz. Dinlenmek için uyumadan bir süre öncesinden yatağa girebilirsiniz ve gece boyunca sık idrara çıkıp uykunuzu bölmemeniz için yatmadan birkaç saat öncesinden su içmeyi bırakabilirsiniz.

2- Egzersiz yapın: Her gün 30 dakikalık bir yürüyüş zindeliğinizi korur ve enerjinizi tazeler.

3- Doğru beslenin: Doğru ve iyi beslenmek gebelikte her zamankinden daha önemli. Gebelik bir hastalık değil fıtri bir hadisedir. Gebelikte besin ihtiyacı yüzde 50 artış gösterir. Su ihtiyacı da aynı oranda artar. İç bulantı, kusma, halsizlik gibi durumlar bir hastalık göstergesi değil vücudun yeni hâle kendini hazırlaması ve bebeğin sıhhati için arınma faaliyetinin meydana gelmesidir. Bu süreçte endüstriyel gıdalar almayın. Şeker tüketmeyin. Bol hurma, ceviz, badem, kuru üzüm, incir ve taze meyveler yiyin.