Kurumsal SEO İle Arama Motorlarındaki Yerinizi Garantileyin

Kurumsal SEO İle Arama Motorlarındaki Yerinizi Garantileyin
08 Ocak 2022 21:05:10

​Günümüzde iş dünyasındaki rekabetin büyük bir kısmı dijital dünyaya kaymış durumdadır. Bunun sonucunda internet pazarlaması daha ön plana çıkmakta birçok şirket ürün, mal ve hizmetlerini internet üzerinden satmaktadır.

Aynı zamanda internet üzerinden yürütülen pazarlama stratejileri ile daha geniş kitlelere ulaşmayı hedeflemektedir. Bu bağlamda SEO çalışması giderek daha fazla önem kazanan bir hizmet haline gelmektedir. Kurumsal SEO şirketlerin hedeflerine ulaşması konusunda oldukça önemli bir unsur olup Simur Digital kurumsal SEO alanındaki çalışmaları ile müşterilerinin internet ortamındaki varlığını görünür hale getirmeye katkıda bulunmaktadır.

Kurumsal SEO, kurumsal web sitelerinin arama motorları için iyileştirilmesi için yapılır. Kurumsal SEO çalışmaları ile sayfa trafiğinin artırılmasının yanı sıra marka bilinirliğinin ve değerinin de yükseltilmesi hedeflenir. Bu sayede web sitesinin yazılım, tasarım ve kodlama aşamasında internet tarayıcısına kolayca ulaşılabilmesi, web sitesi ziyaretçilerinin artması ve arama motorlarının web sitesini kullanıcının arama sonuçlarına hızlı bir şekilde aktarılması sağlanır. 

Kurumsal SEO çalışmalarıyla optimize edilmemiş web sitelerine arama motorlarının SEO analizi yapması mümkün değildir. Web sitesi açıldıktan ya da yayına alındıktan sonra kurallara ve güncel arama trendlerine uygun olacak şekilde SEO çalışmaları yapılarak birçok sorunun ortadan kaldırılması mümkündür. Web sitesinin SEO yapısı çözüldükten sonra işlemin kalıcı hale getirilebilmesi için web sitesine işaret eden kötü niyetli bağlantılar üzerinden negatif SEO tespit edilir.

SEO araştırması sonucunda faaliyette bulunulan sektör, rakipler ve web sitesi kapsamlı bir şekilde incelenir. Belirlenen standartlara göre gerekli iyileştirmelerin yapılması söz konusu olur. Arama optimizasyonu web sitesinin arama motoru sayfalarında sektörle ilgili anahtar kelimelerin başında yer alması için gerçekleştirilen işlemlerin tümünü kapsar. Bu sıralamalar oluşturulurken Google birçok farklı kriteri değerlendirmeye alır. 

Kurumsal SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

Kurumsal SEO çalışmaları kapsamında birden fazla alt başlık değerlendirmeye alınarak kurumsal web sitesinin trafiği artırılmakta ve marka prestijine katkıda bulunulmaktadır. Dikkatli, doğru ve titiz bir şekilde yapılan SEO çalışmaları sayesinde her geçen gün arama motoru sonuçlarında yükselmek ve daha fazla kişiye ulaşmak mümkündür. Böylece kurumsal firmalar; hizmet, ürün, teknik bilgi ya da araştırmalarının tanıtımını ve satış hacmini artırabilmektedir.

Kurumsal SEO çalışmalarının ilk adımı firmanın hedeflerinin belirlenmesi, rakip ve sektör analizi yapılmasıdır. Sektör analizi yapılırken aynı segmente hitap eden firmaların da analizi yapılmalıdır. 

Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelime belirleme sürecinde sektörde en çok aranan kelimeler tespit edilir. Arama trafiği yüksek olan anahtar kelimeler içinden siteyle ve site içerikleriyle uyumlu olan kelimeler seçilerek kullanılmalıdır.

Site İçi SEO

Site içi SEO çalışmaları kurumsal SEO’nun en önemli unsurlarından biridir. Kurumsal firmanın önceden alınmış bir alan adının olmadığı durumlarda öncelikle SEO’ya uygun bir domain name satın alınmalıdır. Domain name anahtar kelimeyi içermeli, kısa, akılda kalıcı ve net olmalıdır. Bunlar web sitesinin tıklanma sayısı ve trafiği üzerinde doğrudan etkilidir. Web sitesi içeriklerinin doğru bir şekilde oluşturulması, iç linklemelerin yapılması, görsellerin uygunluğu, meta tag’lerin yerleştirilmesi, Page Speed çalışmaları web sitesinin kullanıcı dostu olması için titizlikle gerçekleştirilmesi gereken site içi SEO çalışmaları arasında yer alır. Web sitesi içerikleri yüklü boyutlarda olmamalıdır. Aksi takdirde kullanıcının web sayfaları yüklenirken uzun süre beklemesi gerekebilir. Bu durum kullanıcı deneyimini doğrudan olumsuz yönde etkileyen bir faktördür ve web sitesinin ciddi ölçüde ziyaretçi kaybetmesine neden olabilir.

Web Sitesi Kriterleri

Web sitesi tasarımının sade olması önemli bir site içi SEO kriteridir. Firmayı, ürünleri ve hizmetleri sade ve öz bir şekilde yansıtan ana sayfa kullanıcıların web sitesinde tutulmasını sağlar. Kullanıcı iç sayfalarda gezindiğinde aradığı şeyi kolayca bulabilmelidir. Bu nedenle site navigasyon yapısı ve içerik kalitesi gibi öğeler arama motorlarıyla uyumlu olacak şekilde optimize edilmelidir. Web sitesinde rahatsız edici bir renk kullanmaktan kaçınılmalı ve kurumsal kimliğe uygun renk seçimi yapılmalıdır. Web sitesinin sürekli olarak güncellenmesine özen gösterilmelidir. Çünkü arama motorlarının en çok önem verdiği kriterlerin başında web sitesinin aktif ve güncel olması gelmektedir. Bunun yanı sıra web sitesine kullanıcıyı harekete geçirmeyi sağlayacak özellkler (Call to Action-CTA) eklenmelidir.

Site Dışı SEO

Site dışı SEO çalışmalarının en önemli aşaması backlink alınması ve indeksleme çalışmasının yapılmasıdır. Backlink sayısı ve kalitesi çok önemli konular olup yanlış ya da aşırı backlink politikasının uygulandığı durumlarda SEO çalışmalarının zarar görebileceği gerçeği göz ardı edilmemelidir. Bu nedenle aşırı hızlı backlink alımından kaçınılmalı ve backlink alımı zamana yayılmalıdır. Aksi takdirde web sitesinin spam yaptığı sinyali oluşacağından faydadan çok zararla karşı karşıya kalınacaktır.

Sosyal Medya Stratejisi

Sosyal medya araçlarının doğru seçilmesi ve kullanılması SEO çalışmaları açısından önemli bir avantaj olarak değerlendirilir. Sosyal medya platformlarında düzenli ve kaliteli içerikler paylaşılması kurumsal SEO çalışmaları açısından fayda sağlayan unsurlardır. Bu çalışmalar sonucunda web sitelerinin doğal olarak backlink alması ve tıklanma oranını artırması söz konusu olabilmektedir.