Liste ile alışverişe çıkmak kılıbıklık değil

Liste ile alışverişe çıkmak kılıbıklık değil
Haber Tarihi : 18 Eylül 2015 05:13:39
Son Güncelleme Tarihi : 00 00 0000 00:00:00

TÜKOBİR, vatandaşları bilgilendirmek amacıyla 10 bin broşür hazırlattı. Esprili bir üslupla hazırlanan broşürlerde kadınlara, 'eşinize kızgınken alışverişe çıkmayın' uyarısı yapıldı.

TÜKOBİR, vatandaşları bilgilendirmek amacıyla 10 bin broşür hazırlattı. Esprili bir üslupla hazırlanan broşürlerde kadınlara, 'eşinize kızgınken alışverişe çıkmayın' uyarısı yapıldı.

Tüketiciler Birliği (TÜKOBİR), vatandaşları kanuni hakları konusunda bilgilendirmek ve bilinçli tüketim alışkanlığı kazandırmak amacıyla 10 bin broşür hazırlattı.  Esprili bir üslupla hazırlanan broşürlerde, "Demek ki ne yapacakmışız?" sorusu altında "Bayan tüketiciler, eşimize kızgınken alışverişe çıkmayacakmışız.

Bay tüketiciler, eşimizi kızdırmayacakmışız", "Liste ile alışverişe çıkmak kılıbıklık değildir. Listemizi yapıp öyle alışverişe gidecekmişiz", "Maaşımızı aldığımız ilk gün ya da kredi kartımızın hesap kesim tarihinin ilk günü alışverişe çıkmayacakmışız" gibi uyarılarda bulunuluyor.

TÜKOBİR Genel Başkanı Mahmut Şahin, yaptığı açıklamada, kadınların eşlerine kızgınken gereksiz alışverişe yönelmesinin Türkiye'de birçok ailenin başından geçen bir durum olduğunu söyledi.

‘Eşinize kızgınken alışverişe çıkmayın'

Bunu slogan haline getirdiklerinde birçok insanın bunu yaptığını doğruladığını ifade eden Şahin, şöyle devam etti: "Ben de bunu yaptım, benim de eşim bunu yaptı, her an buna müsaitiz ya da kızgınlığımızı, öfkemizi alışveriş yaparak, parasını harcayarak çıkartıyoruz. Bu tarz kültüre sahip bir toplumda, doğal olarak kızgınlıklar alışverişe yönlendiriyor insanları. Biz çok basit, hep güldürecek hem de düşündürecek bir sloganla 'Bayan tüketiciler eşimize kızgınken alışverişe çıkmayın' dedik ama arkasından şöyle bir hatırlatmada da bulunduk, 'Bay tüketiciler eşinizi kızdırmayın.' Kızdırdığınızda sonuç sizin zararınıza oluyor."

‘Liste ile alışverişe çıkmak kılıbıklık değildir'

Şahin, alışveriş merkezlerinin insanlara hiç ihtiyacı olmayan şeyleri satmak için hazırlanmış tuzaklarla dolu olduğuna dikkati çekerek, insanların akşam eve geldiklerinde çantalarındaki ürünleri neden aldıkları konusunda kendilerini sorguladıklarını anlattı. 

Reklamlarda "Daha çok harcayın, daha çok kazanın" gibi mantıksız sloganlarla karşılaştıklarını dile getiren Şahin, şöyle konuştu: "İnsan harcayınca nasıl kazanır? Yüz liralık mal satıyor, 2 liralık hediye veriyor, 'Sana 2 lira kazandırdım' diyor.

Hayır. Bana 98 lira kaybettirdin aslında. Bunun akışına kapılan bir toplumumuz var maalesef. Bunları hatırlatmak adına broşürümüzde sloganlarımız var.

Mesela, 'Liste ile alışverişe çıkmak kılıbıklık değildir.' Aksine bilinçli bir tüketici olmaktır. Basit önerilerle biz diyoruz ki insanlara maaşınızı aldığınız gün ya da kredi kartınızın hesap kesim tarihinin ilk günü alışverişe çıkmayın. Hele hele aç karnına hiç çıkmayın."