Piyasanın kırılganlığını kampanyalarımızla aşacağız

Piyasanın kırılganlığını kampanyalarımızla aşacağız
Haber Tarihi : 14 Aralık 2015 08:34:36
Son Güncelleme Tarihi : 00 00 0000 00:00:00

ERPA Yönetim Kurulu Başkanı H. Erdem Ede, kampanyalar serisini başlattı

Ede, “2016 ekonomide iç talepleri dengeleme, vergi ve taksit sayısının uzatılması, ihracatın teşvik edilerek iç piyasaya nakit akışının sağlanması bağlamında ufukta yeni hedefleri beraberinde getiriyor gibi görünüyor, ama, zihinlerdeki “para harcamama ve bekleme modunda durulması” hala piyasaların tedirginliğini artırıyor” dedi.

Beyaz eşya, perakende, mobilya sektörünün bayraktarlığını yapan öncü ismi ERPA; yeni yılı kampanyalarla karşılamaya hazırlanıyor. Seri kampanyaları periyodik şekilde açıklayacak olan ERPA'nın Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Ede, kahvaltılı bir basın toplantısıyla hem ülke ekonomisindeki kırılganlıkları, hem de kampanyalarının detaylarını paylaştı.

1_2

2015 yılının genel görünümüyle piyasalar ve ekonomik panorama olarak kayıp bir yıl olarak nitelendirilebileceğini belirten ERPA Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Ede, “2015 yılı herkes açısından kayıptı. Doğu ve Güneydoğu'da yaşanan terörün getirdiği olumsuz tablo, bu bölgelerde esnafın bitmesine, alışveriş kültürünün yok olmasına yol açtı. Zihinlere yerleşen bu algı, diğer bölgelerde de insanların para harcamama eğilimini artırdı” dedi.

Ede, “İnsanlarımız Doğu ve Güneydoğu bölgelerinden gelen haberler, piyasalardaki kırılganlık ve son olarak ortaya çıkan Rusya kriziyle yeniden kabuklarına çekilmiş durumdalar. 2016 ekonomide iç talepleri dengeleme, vergi ve taksit sayısının uzatılması, ihracatın teşvik edilerek iç piyasaya nakit akışının sağlanması bağlamında ufukta yeni hedefleri beraberinde getiriyor gibi görünüyor, ama, zihinlerdeki “para harcamama ve bekleme modu” hala piyasaların tedirginliğini artırıyor. Sınır kapılarının yüzümüze kapanmasıyla, özellikle bazı sektörlerin büyük bir handikap yaşayacakları ortada” dedi. Şu anda iç piyasada taksit sayısının artırılmasına yönelik karar, emekli maaşlarının artırılması, asgari ücrete yapılan zam, öğrenci burslarının artırılması gibi kararların ekonominin olumsuz yönüne bir suni nefes gibi görülebileceğini, nakit akışının işleri artırabileceğinin öngörüldüğünü kaydeden Ede, “Bunlar olması gereken şeyler ama, yeterli değil. Bütün bunların aynı zamanda merkezi hükümet tarafından desteklenmesi gereken stratejik ayakları da var. Örneğin, bugün bir televizyon, çamaşır makinesi, ütü, elektrik süpürgesi, hala lüks tüketim gruplarında değerlendirilmekte ve yüzde 20'nin üzerinde vergi ile vergilendirilmektedir. Bu durumun acilen düzenlenmesi gerekiyor” açıklamasını yaptı.

ERPA kampanyasıyla evler şenlenecek

ERPA'nın yıllardır güven, kalite ve marka gücüyle insanlarımızın zihinlerine yaptığı yatırımın alışveriş güzelliğini yansıtmalarının temel hedefleri olduğuna dikkat çeken Ede, “Öncelikle kriz öncesinde ve dövizin ateşinin yükselmediği dönemde stoklarımıza koyduğumuz ürünlerimizi, tekrar maliyet hesaplarını gözden geçirip, halkımızın tercihine sunacağız  31 Aralık'a kadar devam edecek olan yıl sonu “ERPA Fırsat Günleri” kampanyamızda bu hesaplamalar neticesinde yüzde 30'lara varan indirimler planlıyoruz. Diğer yandan fiyat avantajlarımızı, daha önce 9 aya düşürdüğümüz taksit sayımızı 12 aya çıkararak, vatandaşımızın alım gücüne de nitelikli bir katkıyı sunacağız. Gerek Güneydoğu'da, gerek Doğu'da ve gerekse İstanbul'daki dört mağazamızla birlikte eş zamanlı olarak yürütülecek bu kampanyamızda insanlarımızın yüzünü güldürecek, ihtiyaçlarını ertelemeden karşılayabilecekleri bir muhteşem bir fırsat imkanını devreye sokacağız” dedi.