KV web

Ramazan'da gündüz uykusu vücuda iyi geliyor

Ramazan'da gündüz uykusu vücuda iyi geliyor
29 Haziran 2015 09:03:30

Ramazan'da gündüz uykusu vücuda iyi geliyor

Kalp ve Damar Cerrahı Bingür Sönmez, Ramazan'da 2 saatlik gündüz uykusunun vücuda iyi geleceğini söyledi.   

Memorial Hastanesi Kalp ve Damar Cerrahisi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Bingür Sönmez,Ramazan boyunca iki saatlik gündüz uykusunun vücudun su ve elektrolit kaybını önleyeceğini, metabolizmaya iyi geleceğini belirtti.

SON 33 YILIN EN UZUN RAMAZAN AYI

Sönmez yaptığı açıklamada, son 33 yılın en uzun Ramazan ayının yaşandığını ifade ederek, yaz sıcaklarıyla uzun günlerin birleşmesi nedeniyle oruç tutacak olan kişilerin bu yıl daha dikkatli olmasını gerektiğini söyledi.

"GÜNDÜZ EN AZ 2 SAAT UYUYUN"

Yaklaşık 15-16 saat oruç tutulmasından dolayı çeşitli sağlık sorunlarının yaşanabileceğini anlatan Sönmez, özellikle kalp hastalarına bu uzun Ramazan günlerinde oruç tutmayı önermediklerini vurguladı. Sönmez, vücutta sıvı ve tuz kaybı nedeniyle sağlıklı kişilerde bile tansiyon, kalp ritminde bozukluk, baygınlık ve kan şekerinde düşme gibi sorunlar ortaya çıkabildiğinin altını çizerek bunun için gündüz mutlaka uyumayı tavsiye etti.

Akdeniz ülkelerinde gündüz uykusuna dikkat edildiğine değinen Sönmez, "Ramazan boyunca iki saatlik gündüz uykusu vücudun su ve elektrolit kaybını önleyecektir, uzun süreli açlıktan metabolizmanın daha az etkilenmesine yardımcı olacaktır" diye konuştu.

"UYKUDA BEDEN İLE RUHSAL DİNLENME VARDIR"

Gündüz uykusunun kalp açısından da çok faydalı olduğunu anlatan Sönmez, şunları kaydetti:

"Öğle saatlerinde ya da öğle sonrası iki saatlik uyku, son derece dinlendiricidir ve vücuttaki bütün stresi alır. Uyuduktan sonra geri kalan zamanı daha verimli değerlendirmeyi sağlar. Öğle uykusu uyuyanların uyumayanlara göre kalp krizi geçirme riski de yarı yarıya düşmektedir. Çünkü uykuda beden ile birlikte ruhsal dinlenme de vardır. Fizik olarak uykusuzluğa dayanılabilir ama ruhsal olarak dayanmak mümkün değildir. Ruhsal gerilim de vücutta zararlı hormonların salgılanmasına neden olur, bu da kalp krizi riskini tetikler. Eğer hafta içi gündüz uykusu mümkün değilse hafta sonu çok iyi uyumaya özen gösterilmelidir."