Uykusuzluk sorunu çekenler için 10 pratik öneri

Uykusuzluk sorunu çekenler için 10 pratik öneri
06 Eylül 2015 05:46:43

Uykusuzluk sorununun farklı hastalıkların işareti olabilirken, modern zaman aletleri de uykuyu yok ettiği bildirildi.

Uykuya dalmayı kolaylaştırıcı 10 pratik öneri 1- Uyku saatinize 4-5 saat kala çay, kahve, kola gibi kafeinli içecekleri, 3 saat kala yemek yemeyi kesin.

2- Yatak odanızı gün içinde havalandırın. Pamuklu pijama ve nevresim kullanın.

3- Yatakta o gün başınıza gelen olumlu ya da olumsuz olayları düşünmeyin. Gevşeyin ve sadece uykuya odaklanın. O saatin uyku saati olduğunu, plan yapma saati olmadığını aklınızdan çıkarmayın.

4- Uyumadan önce ılık/sıcak bir duş alın.

5- Mümkünse masaj yaptırın.

6- Uykunuzun gelmesi için telefonla oynamayın. Odada telefon ya da herhangi bir elektronik aleti çalışır durumda bulundurmayın.  Koyun saymayın.

7- Gün içinde şekerleme yapmayın, her gün aynı saatte yatıp kalkmaya özen gösterin.

8- Odanızın karanlık olması uykuya dalmanızı kolaylaştırır. Işığı yeterince önleyemiyorsanız uyku gözlüğü kullanın.

9- Uyumadan bir saat önce süt, ayran, papatya çayı, melisa çayı içebilirsiniz. Muz, badem, keten tohumu, bal, kayısı, kavun yiyebilirsiniz.

10- Sigarayı bırakın, bırakamıyorsanız azaltın.