VF kat sol
VF kat sağ

‘Yeni Devrim’ ile yola devam

‘Yeni Devrim’ ile yola devam
Haber Tarihi : 16 Ekim 2015 05:45:37
Son Güncelleme Tarihi : 00 00 0000 00:00:00

Türkiye’de 1961’de üretilmek üzere tasarlan ilk yerli otomobil olan ‘Devrim’ otomobilinin seri üretimi engellenince Türkiye bugüne kadar yerli otomobil üretemedi. Sabancı’nın girişimi cinayetle, İmza ise engelle karşılaştı. Hükümetin TÜBİTAK’a ürettirdiği yerli otomobili şimdi de içimizde Türkiye düşmanları yerli otomobil girişimiyle alay ederek engellemeye çalışıyor. Hükümetten ise eleştirilere sert tepki geldi.

Türkiye tarihinde yapılan veya yapılmaya çalışıla yerli üretimler sürekli engellere takılarak bir türlü gerçekleşmemişti.  Türkiye'nin ilk yerli otomobili olan Devrim'in üretimi de baltalanmıştı.

Şimdi ise AK Parti Hükümeti ile Türkiye'nin yerli otomobili için  seri üretime başlayacak olması içte ve dıştaki Türkiye düşmanı bazı çevreleri şimdiden rahatsız etti.

AK Parti hükümeti yeril otomobil üretimi hazırlığını tamamladı ve ilk prototipleri görücüye çıkardı. Hükümetin yerli otomobil girişiminin akamete uğramaması için 1 Kasım seçimlerine büyük önem veriyor. AK Parti iktidarı, yerli savaş uçağı ve helikopteri üretiminin yanı şıra yolcu uçağı üretimi için de hazırlanıyor.

1 milyar dolar maliyet

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık tarafından kamuoyuyla paylaşılan yerli otomobilin prototipleri, vatandaşlardan tam not aldı.  Fikri Işık, yerli otomobille ilgili, "Saab 9-3'ün sadece isim hakkını değil, tüm fikri mülkiyet haklarını satın aldık" dedi.

Yerli otomobil için iki yolun bulunduğuna işaret eden Işık, bunlardan birinin her şeyin Türkiye tarafından yapılıp, ortaya bir prototip çıkarmak olduğunu söyledi. Böyle bir çalışmanın 3-5 yıl zaman alacağını ve 1 milyar dolarlık da maliyet gerektirdiğine dikkat çekti

‘Kuru milliyetçilik yok'

Saab 9-3'ün sadece isim hakkı değil, tüm fikri mülkiyet haklarını satın aldıklarını bildiren Işık, bu satın alma sürecinin dahi 6 ay sürdüğünü bildirdi. Kuru milliyetçilikle hareket etmediklerini vurgulayan Işık, "Burada çalışan herkes Türk olacak, her şeyi biz geliştireceğiz" gibi bir arzularının olmadığını, zaten dünyada da artık böyle bir şeyin olmadığını ifade etti. 

Neden Saab tercih edildi?

Saab'ı neden tercih ettiklerini de açıklayan Işık, "Saab'ın gerçekten iyi bir teknolojisi var. Çok kaliteli, konforlu ve sağlam araçlarıyla tanınıyor. Dolayısıyla böyle bir araçla başlangıç yapmanın, Türkiye'nin menfaatine olduğunu düşündük" dedi. 

Analiz

Yerli otomobil projesi üzerinde çalışan Özdemir Sabancı, Sabancı Center'da terör örgütü DHKP-C tarafından 09 Ocak 1996 yılında katledilmişti.

Jet Fadıl olarak tanınan Fadıl Akgündüz 1999'da ‘imza' adlı bir yerli otomobil prototipi hazırlamış ancak otomobil dev üreticileri tarafından engellenmişti. Eski başbakanlardan Necmettin Erbakan'ın başlattığı Devrim otomobillerinin üretimini yabancı odaklar engellemişti. 1936'da işadamı Nuri Demirağ, ilk yeri uçak üretimine başlamış ve sipariş almıştı anca engellenmişti ve yerli uçak üretimi başka bir bahara kalmıştı.