14 AĞUSTOS 2020 CUMA

OBEZİTE KANSER RİSKİNİ ARTIRIYOR

Genetiği ile oynanmış gıdalar ve ayak üstü yiyecek içecek sektörünün getirdiği tehlikeler insanları obez yapmaya yetiyor. Prof. Dr. Ersoy, 'Obezite hastalarında asıl önemli olan görülme sıklığı oldukça artan kanser olgularıdır' dedi.


OBEZİTE KANSER RİSKİNİ ARTIRIYOR

Türkiye Endoskopik ve Laparoskopik Cerrahi Derneği Başkanı Prof. Dr. Emin Ersoy, yaptığı yazılı açıklamada, obezite sorununun sadece fazla kiloların getirdiği sıkıntıları yaşatmadığını, aynı zamanda birçok hastalığın oluşumuna da zemin hazırladığını belirtti.

Günümüzde obezitenin dünya genelinde arttığını ifade eden Ersoy, bu önemli sorunun sadece görüntüsel bir sıkıntı olarak geçiştirilemeyeceğini vurguladı.

‘Meme, kalın bağırsak, prostat kanserleri obez insanlarda daha sıklıkla görülüyor'

Emin Ersoy, gerek kötü beslenme alışkanlıklarının gerekse yaşam şartlarının ağırlığının dünya genelinde obezitenin hızla artmasının en önemli nedenleri arasında olduğuna işaret ederek, şöyle devam etti: "Dünya genelinde bu hastalık için alınan önlemler ne yazık ki obez insan sayısının azalmasına yol açmıyor. Benim altını çizmek istediğim nokta, gerçek problemin görüntüsel olmaktan çok, sağlıkla ilgili yaşanan diğer ciddi problemlere de neden olması. Obez hastalarımızın neredeyse yarısından fazlasında kişinin yaşam kalitesini düşüren hatta yaşamına mal olan başka problemler ortaya çıkıyor. Obezite hastalarının yarısından fazlası, yüksek tansiyon, diyabet, kalp ve solunum sistemi, eklem hastalıkları gibi problemlerle mücadele ederken, asıl önemli olan bu hastalarda görülme sıklığı oldukça artan kanser olgularıdır. Meme, kalın bağırsak, prostat kanserleri obez insanlarda daha sıklıkla görülüyor."

Obezite kıskacına kapılmadan önce önleminizi alın

Obezite günümüzde oldukça yaygınlaşmakta ve istatistiklere göre obezite kaynaklı hastalılardan ölümlerde artış olacağı hesaplanmaktadır. Obezitede öneyici önlemlerin alınması oldukça önemli. Obeziteyi önlemek için aşağıdaki temel tavsiyeleri dikkate almaya çalışın.

  1. Obeziteyi önlemek için mümkün olduğunca aktif olmaya çalışın. Kilonuzu kontrol edin. Aktif bir yaşam obezite sorunundan uzak kalmanıza yardımcı olacaktır. Bunun için yaşam şeklinde bazı değişiklikler yapmanız yeterli olacaktır. Örneğin kısa mesafeler için asansör yerine merdivenleri tercih edin. Kısa mesafelere yürüyerek gidin. Mümkün olduğunca yürümeyi ve aktif kalmayı tercih edin.
  2. Obeziteyi önlemek için sağlıklı beslenmeye özen gösterin. Bir insanın günlük ortalama kalori ihtiyacı 2000 kaloridir. Bu kalorileri, süt ürünlerinden, yağsız kırmızı et, beyaz et, sebzeler, meyveler, bakliyatlar ve tahıllardan yiyebilirsiniz. Besinleri sağlıklı yemeye de bir o kadar özen göstermelisiniz. Sağlıklı yağları tercih edin. Bir seferde çok fazla yemektense günde 5 – 6 öğün ve daha azar azar yemeye dikkat edin.
  3. Kilonuzu düzenli olarak kontrol edin. Düzenli kilo kontrolüyle aldığınız fazla kiloları daha çabuk geri verebilirsiniz.
  4. Obeziteyi önlemek istiyorsanız bol su içmeyi alışkanlık haline getirin. Su içmeniz kilo kontrolünüze de yardımcı olacaktır. Günde 8 – 10 bardak su8 içmeye çalışın. Su vücudunuzdaki zararlı maddeleri dışarı atarak vücudunuzu da temizler.
  5. Yılda en az 1 defa hekiminizi ziyaret edin. Hekiminiz eğer bir obeziye sorununuz varsa daha sağlıklı bir yaşam için ve diğer obezite sağlık komplikasyonlarına karşı gerekli tavsiyeleri yapacaktır. Sorunları zamanında teşhis etmek tedavi şansını oldukça artırır.
  6. Obeziteyi önlemek için diyetinizden fast food gıdalar ve diğer boş besinleri çıkarın. Çünkü bunlar şeker, yağ ve tuz katkılı özellikleriyle obezite ve diğer sağlık sorunları için risk oluşturur.
  7. Obeziteden uzak durmak istiyorsanız sadece aç olduğunuz zaman yiyin. Obez insanlar genelde sürekli atıştıran ve aç olmadıkları zaman da bir şeyler yiyen kişilerdir.
  8. Eğer obezite belirtileri varsa önce mutlaka hekiminize görünün. Ana öğünlerinizi atlamayın. Egzersiz yapmayı ihmal etmeyin.

  1. Hasan SARI

    Şu 5-6 öğün yeme safsatasını bu sitede okuduğuma şaşırdım. Peygamberimizin sünneti 2 öğün yemektir. Prof. Canan KARATAY'da bilimsel olanın bu olduğunu söylüyor. Sık sık yemek kan şekerini sürekli yükselterek inüsilin direncine yol açıyor. Bu da şeker, tansiyon gibi hastalıkların ana sebeplerinden birisi..

Yorum Yaz

  967125

-