17 Aralık 2019

E-ticaret'te dikkat edilmesi gereken konular

Eğer internet üzerinden ürün satıyorsanız mutlaka dikkat etmeniz gerek bazı hususlar var.

E-ticarette güven vermek çok önemli.

Alıcının size ulaşabilmesi için bir telefon numaranızın, belirli bir adresinizin olması gerekir. Sorulara hızlı cevap vermeli gerekirse Whatsapp hattı kullanmalısınız. Müşteriniz aldığı üründe bir sorun yaşarsa sizinle sıcak iletişim kurmak ister. Bu sebeple henüz ürünü satın almadan iletişim bilgilerinizi kontrol eder. Gerçek bir firma mısınız?, yoksa merdiven altı bir satıcı mısınız? bunu anlamak ister.

İlk dikkat edilmesi gereken konu ise site hızı.

Bir müşterinin internet üzerinden alış veriş yapmasının temel sebeplerinden biri hızdır. Mağazaya gitmeye vakti olmadı için işini internet üzerinden bitirmek ister. Eğer siteniz bir kaç saniye bile geç açılsa, müşteriniz bunu hisseder ve başka siteye yönlenir. Aslında zaten, almak istediği ürünü aynı anda başka sitelerde de aratmıştır.

Ürün fotoğrafının kalitesi de önemlidir.

Müşteriyi ilk olarak ürün fotoğrafı  ile karşılarsınız. Ürünün ilk  fotoğrafı , google aramalarında üstlerde çıkması açısından kaliteli ve arka fonu beyaz olmalıdır. Diğer fotoğraflarda ise ürünün tüm detaylarını tek tek göstermelisiniz.

Ürünün başlığı kısa ve öz olmalı.

Markası ve ürün adı belirtilmeli . Ürün hakkındaki uzun bilgiler, açıklama kısmına yazılmalı. Tüm özelliklerinden detaylıca bahsedilmeli. Öyle ki, alıcının kafasında oluşturduğu tüm sorular açıklama kısmında cevaplanmış olmalı.

Sitenizin genel görünüşü sade olmalı.

Eskiden yanıp sönen "ücretsiz kargo" "hemen teslim" gibi renkli bannerlar vardı. Şimdi artık bunlar çok itici gelmekte ve site açılım hızını yavaşlatmaktadır. Müşteriniz siteye girdiği vakit tüm dikkatini üründe toplamak ister. Etrafta dikkat dağıtıcı unsurlar olmamalı.

Alıcının kafasındaki bir soru da şudur ; " İade ve Değişim yaparlar mı ? "

Zaten 14 gün için de kullanmadan iade ve değişim hakkı mevcut. Siz de müşterinizi ikileme düşürmemek için , göreceği bir yerde bunu belirtin derim.

Buraya kadar her şey tamam.

Müşteriniz siteye girdi, ürün buldu, beğendi ve satın almaya karar verdi.

Hemen  burada devreye ödeme seçenekleri giriyor. Acaba ödemeyi kredi kartı ile mi yapacak ? Havale ile mi ? Yoksa Kapıda Ödeme mi yapmak isteyecek ? Bunu önceden bilemediğiniz için bu üç ödeme yöntemini de kullanmanız şart.

Kargo aşaması ise bütün bunlardan daha basit. Güzel bir şekilde paketleyip, önceden anlaştığınız kargo firmasına ürünü götürüp bırakın. Kargo takip kodunu müşterinize iletmeyi unutmayın.

Şimdiden iyi satışlar