11 Kasım 2019

İnovasyon

Son günlerde İnovasyon kelimesini sıkça duyar olduk.

Ticaret, yaşayan bir organizma gibidir. Her dönemde şekil değiştirir. Tüketici davranışları, ürünlerin kıymet değerleri, marka , trend gibi algılar her dönemde değişiklik gösterebilir.  Ticaretin devamlılığı ve pazar payının arttırılması açısından değişimi yakalamak çok önemlidir.

İnovasyon denilince en geniş anlamıyla akla ,"katma değerli fikir üretme" gelmektedir. Bir ürünü yenileyerek ve geliştirerek müşteri ihtiyacını karşılamak inovasyonun konusuna girer.

İnovasyon yapabilmek için öncelikle bakış açısını değiştirmek gerekiyor.

Firmalar ürün veya hizmet sunarken müşteri açısından düşünmeli " daha faydalı nasıl yapabiliriz" diye kendilerine sormalıdır.

Bizim halkımız gelişmeye açıktır ve yenilikleri ilgi çekici bulur. Dünyada da bu böyledir.

Nokia örneğini bilirsiniz. Nokia bir zamanlar cep telefonu piyasasının bir numarası iken, değişimi yakalayamadı ve eski popüleritesini yitirdi. Apple ise interneti, fotoğraf makinesini ve müzik dinleme özelliğini tek bir cihazda toplayarak bugün kullandığımız akıllı telefonları üretti. Ve dünya pazarında ön sıralara oturdu.

Örnekleri çoğaltacak olursak; elektrikli otomobiller... Çevre kirliliği oluşturmazlar ve yakıt bakımından çok daha ekonomiktirler. 

Otoparklardaki yeşil-kırmızı ışıklar... eskiden bir otoparka girdiğimizde tek tek bütün sıraları kontrol ederdik. Şimdi bu ışıklar sayesinde kolayca boş yer bulabiliyoruz.  

Katlanabilir bisikletler... Bisiklet severlerin en büyük sorunu bisikletlerini sürecekleri yere nakliyesiydi. Özellikle çocuklu aileler, bisikleti aracında götürmek istediklerinde mecburen arabasının arkasına kocaman bir bisiklet taşıyıcı aparat takarlardı. Şimdi ise katlanabilir bisikletlerin üretilmesi ile birlikte bisikletler, bagajda kolaylıkla taşına bilir oldu.

Elektrikli kaykay hoverboard... Bence eski kaykayların tadını vermiyor. Ama yeni nesil  tarafından tercih edilir bir durumda.

Sadece ürünlerde değil, iletişimde , pazarlamada, hizmette  inovatif süreçlere ihtiyaç vardır.

Her firmanın inovasyon departmanı olmalı. İnovasyon bir şirket kültürü haline gelmelidir. Şirketlerdeki inovatif fikirler desteklenmeli ve ödüllendirilmelidir. İnovasyonu sadece krizlerde başımız sıkışınca değil, iş hayatımızda sürekli uygulamamız gereken bir strateji olarak görmeliyiz.

Sevgiyle kalın...