Irkçı kavmiyetçi olmayan Türklük sevgisi
-Türklüğü ırkçı ve şoven olarak gösterenlere duyurulur-
“Türk İslâm Ülküsü” kitaplarının
müellifi fikir adamı Seyit Ahmet Arvasi'ye sorarlar: “Türk kimdir?”
“Ben Seyyidim. Yâni bu demektir ki
biyolojik olarak Türk değilim. Ama yeryüzünde bütün Türkler silinse, üç Türk
kalsa, biri ben olurdum. İki Türk kalsa, gene biri ben olurdum. Son Türk kalsa
da o gene ben olurdum. Eğer Afrika'nın ortasında dünyaya gelmiş bir zenci
olsaydım tereddütsüz yine Türk olurdum.”
Türklüğe düşmanlık, İslâm'a
düşmanlıkla aynıdır, diyordu. Türk sevgisinde o kadar samimi ve inançlıydı ki,
Cumhuriyetin ilk yıllarının İslâm âlimi ve kanaat önderi Seyyid Abdülhâkim
Arvasi hazretlerinin, ailesine yaptığı bir nasihati yazılarında dile getirirdi:
“Belgelerle sabittir ki, evlad-ı Resulüm, yâni Resulullah'ın soyundanım.
İslâm'a çatamayanlar Türk milletine çatıyorlar. Türk'e düşmanlık İslâm'a
düşmanlığa eşdeğerdir. Bin yıl İslâm'ın hizmetkârlığını yapmış Türk milletinden
dünyada bir tek Türk kalsa o Türk ben olurum. İki Türk kalsa ben ikincisi
olurum. Ama asla Jöntürk olmam.''
TÜRKLÜK SEVGİSİ KUR'ÂN VE SÜNNET ÜZEREYDİ
Türklük sevgisi Kur'ân-ı Kerim ve
Sünnet çizgisinde İslâm'ı yücelten Türk kimliği sevgisiydi. Türk düşmanlığının
altında her zaman İslâm düşmanlığı vardı. Türkler İslâm'ın bayraktarıydı.
Tarihte İslâm medeniyeti hâkim dönemlerini yaşamışsa o asırlar Türk devletinin
payidar olduğunu, ne zaman İslâm ülkeleri sıkıntılı ve acı günler yaşamışsa o
dönemde yaşayan Türk devletinin zor günler geçirdiğini, yazılarında sıkça dile
getirirdi.
Türklüğü ırkçı ve kavmiyetçi
seviyesinde değil, İslâm'ın hadimliğini yapan ve İslâmî ölçüler içinde millet
kavramını temsil eden bir hüviyetle sever ve yazardı. Türklerin tarihî rolünden
hareketle Türk kimliğinin önemine inanırdı. Türk Müslümanlık eş değer taşıyan
ve sadece soy olarak değil, bünyesindeki herkesi millet potasında eriten
siyasî, medenî ve tarihî bir devlet kimliğinin adıdır.
SAHÂBE-İ KİRAM'DAN SONRA TÜRKLERDİ…
Onun milliyetçilik ve Türklük
anlayışında ırkçılık yoktu!.. Kur'ân ve Sünneti rehber edinen bir milliyetçilik
anlayışına sahipti. Bu muhteva ve mânayı haiz Türklük sevgisi o derece fazlaydı
ki, Sahâbe-ı̇ Kı̇ram'dan sonra İslâm'a en büyük hı̇zmetı̇ yapan Türklerdı̇.
Asırlarca İslâm âlemı̇nı̇ korumuş, kollamış ve bu uğurda mı̇lyonlarca
şehı̇t vermı̇ştı̇r. İslâm medenı̇yetı̇nı̇n tekamülünde maddî ve mânevî en
büyük hizmeti Türkler yapmıştı. Türkler İslâm'la bütünleşmı̇ş bı̇r mı̇llettı̇.
İslâm’ı dışlayan seküler
milliyetçilere ibret olacak şu cümleleri yazılarında ve konuşmalarında
yüreğinden fışkırırcasına yazar ve söylerdi:
“TÜRKSEN MÜSLÜMANSIN”
“Avrupa'ya gı̇ttı̇ğı̇nı̇zde hangı̇
mı̇llettensı̇n dı̇ye sorarlar, Türk'üm dersen i̇kı̇ncı̇ soruya muhatap
olmazsınız. Çünkü bı̇lı̇rler kı̇ sen Türksen Müslümansın. Bulgar'da
olabı̇lı̇rsı̇n, Makedon'da olabı̇lı̇rsı̇n; hattâ Afrı̇kalı zencı̇ de
olabı̇lı̇rsı̇n. Ama ne olursan ol, eğer Müslümansan Türk'e saygı
göstermelı̇sı̇n. Bu mı̇lletı̇n İslâm'a hı̇zmetlerı̇ unutulmaz, onun ı̇çı̇n de
bu mı̇llet sevı̇lı̇r. Böyle bı̇r mı̇llete mensup olduğumuz ı̇çı̇n Allah'a
şükredı̇yorum.”
Ona göre Türk, bütün varlığı
ve heyecanı ile İslâmiyet'e koşarken, hasretle beklediği dine kavuşmanın
mutluluğunu yaşamıştır. Türk milletinin İslâm'ın bayraktarlığına soyunduğu
günden bu yana beri düşmanları artmıştır. İslâm âlemindeki mazlum milletlerinde
kurtuluşunun da Türkiye merkezli Türkler olacağına inanıyordu. Türkler
olmasaydı, İslâmiyet üç kıtaya yayılmazdı. İslâm'ın medeniyetleşmiş devresi
Türkler eliyle gerçekleşmiş, İ'lâ-yı Kelimetullah'ı Türk dervişler ve
alperenler tebliğ etmişlerdir.
BİR BAŞKAYDI ONUN TÜRKLÜK SEVGİSİ
En çokta, Türk ve İslâm
kelimelerinin yan yana gelmesinden ürkenlerin, dehşete kapılan kişi ve
çevrelerin olduğunu ve dikkat edilmesi gerektiğini yazardı. Müslümanla aynı
mânaya gelen Türkü onun kadar seven başka bir fikir adamı var mıdır? Hem
de çok… Fakat, Arvasi bir başka anlatır ve yazardı Türklük sevgisini:
“Ben İslâm, îmân ve ahlâkına göre
yaşamayı en büyük saadet bilen, Türk milletini iki cihanda azîz ve mesûd görmek
isteyen ve böylece İslâm'ı gaye edinen Türk milliyetçiliği şuuruna sahibim.
Benim milliyetçilik anlayışımda ırkçılığa, bölgeciliğe ve dar kavmiyet şuuruna
asla yer yoktur. (…) Şanlı Peygamberimizin (sallallahü aleyhi ve sellem); ‘Kişi
kavmini sevmekle suçlandırılamaz.', ‘Kavminin efendisi, kavmine hizmet
edendir.' ‘Vatan sevgisi îmândandır.' hadîs-i şeriflerine bağlıyım.”
İşte böylesine derin ve yürektendi
Arvasi'nin Türklük sevgisi.
*****
AHLÂK VE İSTİKAMET DERGİSİ
Yazar Haki Demir’in idaresinde çıkan Ahlâk
ve İstikamet / Aylık Fikir ve Siyaset dergisi” nin(www.ahlakveistikamet.com) Mayıs 2022 / 12. sayısında Türkiye’de
siyasî rejimin yapısı, İslâmî talepler, siyasî mücadelelerin meşruiyeti, devlet
fikriyatı ve liderlikte “rüşt” gibi Türkiye’nin iki asırdır halledilememiş
meseleleri üzerine önemli yazılar mevcut. Her sayısında olduğu gibi, dosya
niteliğinde olan bu sayıdaki sarsıcı yazılar millet ve devlet meselelerine
alâka duyan ve bu dâvası olanlara ufuk açıcı muhtevada yazılardır. Bu sayının
kapak konusu: “LİDERLİKTE ‘RÜŞT’ MESELESİ”
Bu önemli sayının mündericatı şöyle:
Takdim /
Ali Ergen
1. KISIM-İSLÂMÎ MÜCADELE
İslâmî talepler-4-Medreseler kanunî
teminat altına alınmalıdır / Ebubekir Sıddık Karataş
İslîmî muhalefet
fikriyatı-5-Muhalefet ve hu-sumet / Hamza Kahraman
2. KISIM-SİYASÎ MÜCADELE
Meşruiyet-8-Paralel meşruiyet /
Haki Demir
Hasta devlet-2-Devlet
nedir?-1-Devlet fikriyatı / Mustafa Karaşahin
KISIM-SİYASÎ REJİMİN KİMLİĞİ
“Gelenekleşen
Korsanlık”-3-Türkiye’nin kor-sanlaşması / Mustafa Karaşahin
Cehalet dinamiği-3-Câhilleştirme
programı-2-Câhilleştirme programının müfredatı / Abdullah Tatlı
4. KISIM-YENİ TÜRKİYE
İttifak ihtimalleri-4-Karlı ittifak
denklemleri / Ahmet Selçuki
2023 Seçimleri-1-Takdim / Osman
Gazneli
5. KISIM-AK PARTİ İKTİDARI
Erdoğan’ın siyasî
şifreleri-3-Siyasî şifrelerin mahiyeti / Haki Demir
Siyasî patlama dinamiği-8-Öfke
indeksi / Haki Demir
Hassasiyet patlaması-7-Ahlâktan
kaynaklanan hassasiyet patlaması / Haki Demir
Bozgun süreci-5-İtibarın kaybı /
Nurettin Saraylı
Liderlikte rüşt meselesi (Kapak
konusu) / İbrahim Sancak
Kültür kuvvetleri-2-Kültür şehrin
ruhudur / Hakan Türkmen
Mahallî siyasetin
manzarası-2-Mahallî siyasetin kirliliği / Fatma Büşra Akdemir
Medenîler ve barbarlar-2-Medenîlik
nedir? /İsmail Demirhan
6. KISIM-DÜNYA
Doğu (Rus)-Batı (Ukrayna) savaşı /
Alihan Haydar
Erdoğan’ın dâhiyane stratejisi(!),
“Düşmanları barıştırmak”… / Ramazan
Kartal
7. KISIM-MEDYA
İslâmî neşriyat dosyası-6-İslâm
dünyasındaki gelişmeler / Haki Demir
8. KISIM-TEKLİFLER
Münevver hareketi-6-Medeniyet
tasavvuru / Haki Demir
9. KISIM-FİKRİYAT
Fikrî patinaj / Selahattin ADANALI
Hükumet dışı cihat hareketlerinin akıbeti
/ Mehmet Emin KONYALI
Kadrosuz liderlik, harekete
yabancılaşır / Abdullah TATLI