29 Ekim 2019

Neden dijital pazarlama?

Geçen gün işlek bir caddede yürürken yeni açılmış bir mağazanın önünde tanıtım broşürü  dağıtan bir genç gördüm. Yolda yürüyenlerin önüne geçerek zorlarcasına elindeki reklam broşürlerini dağıtıp, bir an önce görevini bitirmek istermiş gibi bir hali vardı. Birçok insan gibi bende elimde yük olmasın diye almadım.

Peki ilanı alıp bakanlar gerçekten broşürdeki ürünlerle ilgilendiriyor muydu? Yoksa meraktan mı almışlardı? Peki kaç dakika göz gezdirdiler? Bir yere yetişmeye çalışan, yemek molası vermek için bir restaurant arayan ya da bir işi yetiştirmeye çalışırken tesadüfen oradan hızlıca geçen bu insanlar gerçek müşteri kitlesi miydi ?

En iyi ihtimalle düşünürsek bir müşteri broşürü inceleyip o mağazaya girdi diyelim. Kaç tane ürünü inceleyebilir? Süresi elverdiğince bakabilir. Peki o mağazadan çıktıktan sonra bir daha o mağazadaki görmediği yahut gördüğü ürünlerle karşılaşma ihtimali nedir ?

Kendi kendime şunu sordum ; "İşverenler neden dijital pazarlama yapmazlar ki?"

Bu tür klasik pazarlamaya karşı değilim ama dijital pazarlamanın çok daha doğru olduğu kanısındayım.

İyi bir dijital pazarlama ila birlikte, ürünlerinizin hangi günler hangi saatlerde yayınlanacağını belirleyebilirsiniz. Müşterilerinizin en çok alış veriş yaptığı günleri bilirsiniz. O günlerden hemen önce indirim kampanyalarınızı yayınlayabilirsiniz.

En önemli unsur da doğru hedef kitleyi seçtiğinizde, reklamlarınız gerçekten o ürünlerle ilgilenen insanların karşısına çıkar. Örneğin 3-10 yaş arası çocuk tekstil ürünü satan bir mağazanız varsa, belirleyeceğiniz gün ve saat aralığında, 2 km mesafe çapında, 25-40 yaş arası bayanları hedef kitle olarak seçip, sadece bu kitleye reklamlarınızı gösterebilirsiniz.

İnternetten bir ürünü incelediğinizde farklı sosyal platformlarda gezerken o ürünlerin tekrar tekrar karşınıza çıktığını görmüşsünüzdür. İşte buna yeniden pazarlama denir. Bir kaç gün sonra yeniden pazarlama yaparak ürünlerinizin fotoğrafına en az 1 defa bakmış insanlara tekrar reklamlarınızı gösterebilirsiniz.

Burada ölçme faktörü de çok önemli. Reklam kampanyanız bittikten sonra hangi fotoğraflarınıza kaç kez bakıldığını görebilirsiniz .

Kısacası dijital pazarlama demek;  doğru hedef kitle, doğru zamanlama, hızlı sonuç, yeniden pazarlama, düşük maliyetle daha fazla reklam demektir.

Sevgiyle kalın.